Wat voor spin is dit?

Mijn neef (woonachtig in Engenland) kwam vandaag deze spin tegen. Wat voor soort is dit? En is hij gevaarlijk? We hebben geprobeerd om via Google op foto's te zoeken maar we komen er niet achter...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb geen idee maar heb me misschien gekeken of je op internet zo een zoekkaart kan vinden en me de eigenschappen kan vergelijken enzo. succes verder nog hij ziet er eng uit brrrr
Rieneke1
9 jaar geleden
Steatoda albomaculata?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt op een zwarte weluwe maar dat is het niet, maar hij komt wel in europa.. Ik weet het het is inderdaad volgens mij een Steatoda albomaculata zoek maar op op google

Antwoorden (3)

Het lijkt in elk geval een kogelspin ; vermoedelijk een weduwe. Daar zijn echter nogal wat soorten van - meer dan 80 - , dus de precieze opzoeken valt nog niet mee.
Sommige hebben een giftige beet, vooral de zwarte weduwe is berucht.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er zijn een paar families die in ' aanmerking' komen.
De meeste gelijkenis vin ik met de Crustulina , Steatoda of Latrodectus, ook allemaal weer grote families met veel soorten die erg op elkaar lijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een kruisspin, Araneus diadematus. In het Engels wordt ie Cross spider of European garden spider genoemd. Een middelgrote spin die behoort tot de familie van de wielwebspinnen. Een algemene soort, en totaal ongevaarlijk. Ze vangen vliegende insecten om die te consumeren.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Ik denk een Noble False Widow.
Scientific name: Steatoda nobilis