Wat kan de lichtere vlek rechts-boven van de long op deze Thoraxfoto kunnen zijn?

http://www.dierenklinieklemmer.nl/medische-info-huisdieren/info-kat/rontgenfoto-kat/

De long is het “schol”vormige gedeelte (driehoekvormig zou men ook kunnen zeggen). Op de site is het gedeelte onder nummertje 5 de long.

Op deze Thoraxfoto is de punt van de long rechtsboven veel lichter van kleur.
Deze hele driehoek behoort eenzelfde kleur te hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op de originele foto is het kleurverschil groter dan het hier lijkt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is dus de plek waar op de voorbeeldsite cijfertje 8 staat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan door de ouderdom komen. Hoe oud is je kat, als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de foto staat 1 januari 2002, maar wij gokken op 200, dus ongeveer 15 jaar, met een vacht van een 5-harige.
Rieneke1
9 jaar geleden
Destroyer, hoe bedoel je dat dat door ouderdom kan komen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De wazige lichte vlek rechtsboven hoort er dacht ik niet te zitten als ik zo eens longfoto's van katten vergelijk[via google afbeeldingen]
Het zou ook vocht kunnen zijn.

Het beste antwoord

Dat kan van alles zijn, van onschuldig tot serieus.
Het kan littekenweefsel zijn, van een eerdere kleine, onopgemerkte longontsteking.
Het kan ook iets aan de ribben zijn, niets met de longen dus.
Daar is echt door ons, leken, niets over te zeggen.
Het beste is deze foto te laten beoordelen door een specialist,
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn zie ik niets écht afwijkends, dus in feite niet de moeite waard om een antwoord te geven, het advies van Rieneke klopt: zoek advies bij een praktiserende dierenarts of radioloog.
Zoals je ongetwijfeld weet, een lichtere kleur betekent dat er weefsel of een vloeistof de straling tegenhoudt, en het vlekje wat je ziet lijkt mij niet typerend voor iets specifieks.
Het kan een heel klein beetje vocht zijn, littekenweefsel van huid of long, een bloeduitstorting... het is in ieder geval een klein een zeer difuus iets.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rieneke, wat mij betreft een onbegrepen min, zelfs Gabi geeft je gelijk.
@Gabi heel erg bedankt voor het antwoord. De door ons vorige week Italiaanstalige bezochte dierenarts (in Zuid-Tirol-Italië) staat bekend als zeer goed. Hij zei dat hij niet kon zeggen wat het was, maar dat kon natuurlijk een taalprobleem geweest zijn, hoewel ik aardig Italiaans spreek. Vedo una macchia sul polmone. Non so cosa sia. Het ging allemaal in ijltempo. Er moest haast gemaakt worden anders had Kwibus het niet gered.
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/rontgenfoto-kat-longen.536483
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn vandaag thuisgekomen. Als Kwibus een paar stappen loopt lijkt het op slingerend appuyeren van een paard. Morgenvroeg hier naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke enorm bedankt voor het meedenken.