Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een feliway verdamper geeft een synthetische versie af van het feromoon wat katten verspreiden door kopjes te geven. Op de wangen hebben katten klieren die ze gebruiken om hun omgeving te markeren: het geeft ze een veilig thuis gevoel.
Gestresste katten zie je ook overdreven kopjes geven her en der: zo proberen ze zich te omringen met de geur die ze zich veilig doen voelen.
Feliway verzadigd de lucht met deze feromonen, en zorgt zo dat katten zich meer op hun gemak voelen.

Feromonen zijn soortgebonden: voor honden heb je iets soortgelijks, een synthetische versie van de feromonen die honden afgeven, ik meen dat die DAP heten.
(Lees meer...)
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
plus!
Ivana
9 jaar geleden
Voor honden:
D.A.P.® Halsband (Adaptil)
Alle zogende dieren produceren zogenaamde geruststellende feromonen die tot doel hebben de jongen gerust te stellen.
De geruststellende feromonen van de hond worden door de talgklieren in de intermammaire groeve van de teef uitgescheiden.
Deze feromonen helpen de pup te kalmeren en op z’n gemak te stellen, in het bijzonder in een onbekende omgeving en in nieuwe situaties.
Onderzoek heeft aangetoond dat de geruststellende werking van deze feromonen ook bij de volwassen hond werkzaam blijft en dus een geruststellende werking heeft bij honden van alle leeftijden. Plus. Waar komt die min vandaan?
Rieneke1
9 jaar geleden
Dank Niels en Ivana! Vermoedelijk is de min van iemand die meent dat het niets voor zijn of haar katten doet.
Nu doet het altijd wel wat, maar het is een middel ter ondersteuning van meerdere maatregelen om je kat zich beter te laten voelen: het is geen wondermiddel.
Verder is het natuurlijk moeilijk aan te tonen in hoeverre het middel werkt, want hoe zou de kat zich zonder voelen?
Wellicht een tikkie slechter, maar toon dat maar aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mijn kat hielp het niet Rieneke,maar de min is niet van mij mocht je dit soms denken.
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat dacht ik niet hoor Maria: ik heb in mijn reactie een positieve draai aan die min gegeven, maar voor hetzelfde geld is het mijn vaste minnaar :)
Ik lach er eerder om dan dat ik me er druk om maak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké,ik dacht eraan omdat wij het pas geleden er ook over hadden op gv.
Die geheime minnaar hebben we hier geloof ik allemaal.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Zoals altijd weer een mooi en volledig antwoord.
Bedankt !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding