Bestaan er ook honden koekjes met GEEN calorieën?

ik heb een klein hondje en ze heeft aanleg om snel uit te dijen, maar ze is gek op honden koekje ze krijgt er er nu maar 2 per dag, en en de kleinste portie eten, dus dat ziet wel goed, daarom vroeg ik mij dus af of er koekjes zijn zodat ik haar wat vaker kan belonen dat ze heeeeeeeel braaf is geweest...........ik geef haar ook wel eens kleine stukjes appel daar is ze gek op, kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (8)

Boxby Specials: Senior Light hondenkoekjes
•Minder eiwitten, minder vet
•Minder calorieën; ideaal voor honden met overgewicht!
•85% Biologische ingrediënten
•Met zalmolie
•100% Hypo Allergeen
•Vol vitamines en mineralen
De nieuwe special snacks van BOXBY vervullen in het totale voedingspatroon van de hedendaagse hond een belangrijke rol. Ze vullen op een verantwoorde manier datgene aan wat tijdens het productie proces van complete voeding vaak voor een niet onbelangrijk deel verloren gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fruit geven aan de hond kan helemaal geen kwaad. Is juist heel gezond en een goed alternatief voor koekjes. Is alleen maar erg mooi dat uw hond zo gek is op appel.

let er wel op dat er natuurlijke suikers in fruit zit. Dit kan het gebit aantasten op den duur, als u het over de hele dag heen blijft geven. Beste is, om aan het eind van de een poetsbot te geven, of de tanden van de hond met een tandenborstel en hondentandpasta te poetsen. Zal in het begin wennen zijn voor de hond, maar het went best snel. Er zijn veel meer mensen die dit doen bij de hond.
14 jaar geleden
Een calorie is een eenheid van energie. Specifiek, 1 calorie is de energie die nodig is om 1 gram water 1 Kelvin (of graad celcius) op te warmen. De calorische inhoud wordt bepaald door het (gedroogde) voedsel te verbranden en kijken hoeveel een afgemeten hoeveelheid water opwarmt. Zo ook met die koekjes. Ze zullen bij verbranding altijd energie afgeven. Zelfs caloriearme varianten zullen wat energie bevatten. In antwoord op uw vraag: Nee, calorieVRIJE (honden)koekjes bestaan niet.

Bedenk bij dit soort kwesties, overigens: Ieder pondje gaat door het mondje... (net zoals bij mensen) Kleine honden hebben niet veel voedsel nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zaken die onverteerbaar zijn, hebben ook geen energie. Laat die hond dus water of een brokje onverteerbare vezels eten, en zie-daar je hondenbrokje zonder energie. De kans is echter klein dat die hond dat lekker vind ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet waar. Een stuk openhaardhout is erg onverteerbaar maar er zit een hoop energie in die bij verbranding vrijkomt.
Mijn hond is ook gek op een plakje komkommer, misschien het proberen waard, das hartstikke calorie arm natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Recept voor zelf gemaakte koekjes van Hill’s Science Plan of Hill’s Prescription Diet

Koekjes van Blikvoeding

Als u een blikproduct gebruikt, leg dan enkele hoopjes blikvoeding op een stuk bakpapier met behulp van een lepel. Druk deze plat zodat ze de vorm van koekjes krijgen. Bak ze in de oven op 180°C of gasstand 5, in 30 minuten klaar of totdat ze de gewenste textuur hebben. Als u een magnetronoven gebruikt, bak ze dan in 2,5 of 3 minuten klaar.

Koekjes van droogvoer

Als u droogvoeding geeft, maak dan de brokken fijn in een mixer. Voeg water toe totdat er een deeg onstaat. Vorm er koekjes van. Bak ze in de oven op 180°C of gasstand 5, in 30 minuten klaar of totdat ze de gewenste textuur hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees meer informatie hierover op onderstaande site:

http://www.dierenkliniek.com/web/index.php?page=Overgewicht_kat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je hond altijd 'werken' voor z'n beloning - wees inventief, om haar flink te laten bewegen, vóór zij haar koekje krijgt. Je kunt bijv. een hindernisbaan bouwen, waarbij ze omhoog/omlaag moet lopen, en overheen moet springen. Ook kan je haar leren te apporteren : dan rent ze vanzelf heen en terug. En natuurlijk moeten ook kleine hondjes goed uitgelaten worden, waar ze zonder riem lekker kunnen rennen.
Fruit is goed voor een hond, en 'een' koekje is prima als beloning - net als bij ons geldt voor honden : 'en de rest smaakt nét zo...'.Belonen omdat ze héééél braaf is geweest door bijv. niet je huis te verbouwen als je weg was, hoeft niet - de roedelleider komt terug, en dat is beloning genoeg.
Bedenk, dat je hond afstamt van de wolf, en dicht haar geen menselijke gevoelens/gedachten toe.
Na een uitgebreide borstelbeurt heeft ze haar 'beloning' pas verdiend, als ze zich braaf van bef tot puntje staart heeft laten borstelen. Maar omdat ze braaf heeft liggen slapen, hoeft ze echt geen beloning....

En vergeet niet, dat een kriebel of een aai, en je aandacht, óók beloningen zijn. Het zit 'm niet altijd in voedselbeloningen, om zich 'braaf' te voelen voor een hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je hond ook één brokje van z'n eigen voer als beloning geven. Koekjes zijn vaak belastend omdat er veel granen in zitten.

Maar stukjes fruit en groente is ook prima als hij dat lust.

Het beste is om je hond met woorden en aandacht te belonen. Koekjes helpen als je je hond iets wilt aanleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt maf maar geef haar eens bonen uit blik. Dit is echt super goed voor de lijn van honden en misschien vind ze dat ook wel erg lekker.