Ja, dat heet namelijk rimadyl. Je moet je hond NIET gewone paracetamol geven, want dat is namlijk giftig voor honden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rymadyl is een voornamelijk een ontstekingsremmer, ik zou de hond niet zomaar dit medicijn geven maar gewoon even met de dierenarts overleggen wat het beste kan voor de klachten van de hond.
Er bestaan verschillende pijnstillers voor honden. Deze zijn onderzocht op effectiviteit, veiligheid en bijwerkingen. Het gebruik van pijnstillers voor mensen bij honden kan erg gevaarlijk zijn. De meest gebruikte pijnstillers voor honden behoren tot de zogenaamde NSAIDs (Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs). Deze medicijnen hebben naast een pijnstillende werking ook een ontstekingsremmende werking. Voorbeelden zijn meloxicam (Metacam) en carprofen (Rimadyl).Voor sterkere pijnstilling bestaan er ook opiaten (morfine-achtige stoffen).
fremar
9 jaar geleden
Ja, er bestaat zowel voor mensen als voor honden als voor welk dier dan ook een heel simpel alternatief dat quasi exact hetzelfde doet en dat is water, veel water.

Water drinken werkt in feite even pijnstillend als een pijnstiller met het enige nadeel dat de blaas zwaarder belast wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou sorry hoor, maar als ik bv hoofdpijn heb, kan water drinken tot ik plof, maar het wordt er echt niet minder van! En hoe ga je een hond die pijn heeft duidelijk maken dat hij vooral héél veel water moet drinken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je hoofdpijn door water te drinken niet overgaat gaat het door die pijnstiller ook niet over want beiden hebben dezelfde werking. Als je denkt dat die pijnstiller wel werkt heet dat het placebo-effect.
Z512099
9 jaar geleden
Een + van mij, buitensporig veel water drinken helpt zeker, hoe raar dat het ook klinkt, maar het zal lastig zijn een hond zeer veel water te doen drinken.
Bij dierenarts zijn pijnstillers te verkrijgen, maar die hebben vaak wel bijwerkingen. Natuurlijk is het goed de oorzaak te behandelen als dat mogelijk is. een natuurlijke pijnstiller is PUUR plus.