Hoeveel kost een australian labradoodle?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
19.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je prijzen voor alle 3 de varianten of alleen bovenstaande?? de 3 varianten: 1) Curly / 2) Fleece (Bovenstaand) / 3) curly fleece
bamibal
9 jaar geleden
Naast de aanschaf moet je ook rekening houden met kosten voor voeding, inentingen, dokterskosten, toebehoren, puppycursus, etc. Dat kan al gauw honderden euro's per jaar kosten.
jodyenboyke
9 jaar geleden
Wat de gek er voor geeft.....helaas!

Antwoorden (2)

Hierbij moet je denken dat kwalitatief goede puppies van dit ras ong. 1500 euro kosten.

Ze zijn er ook te koop voor 500 euro, maar de vraag is dan of de bloedlijn niets mankeert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En die goedkope zijn vaak broodfokkers. Slechte mensen die de moeder honden en pups vreselijk verwaarlozen en mishandelen. Als je bij zi eentje een pup koopt heb je een heel grote kans dat ze ziek zijn/worden en gedragsstoornissen kunnen vertonen. Ook speel je deze rot lui ook geld toe waar door ze gewoon puppies zo blijven fokken onder erbarmelijke omstandigheden. Neem liever een leuke hond uit het asiel. Die willen zo graag een baasje!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens! Dat is ook min of meer wat ik er mee heb bedoeld..
Ivana
9 jaar geleden
71169 welke erfelijke aandoeningen heb je het over? Bij een goede geteste (ogen heupen enz.) labrador en een goede poedel zonder gebreken (ook getest) hoeven bij de nakomelingen toch geen erfelijke aandoeningen op te treden? Deze twee stamouders hebben dan niet eens een overlappend genenpakket, dus hoe kom je bij gezonde dieren dan aan erfelijke aandoeningen?
Dat je bij een eerste fok nog geen goede labradoodle hebt is duidelijk, maar die gebreken....?
Dat hangt sterk af van de lijn waaruit hij is gefokt en vooral van de generatie waaruit het dier komt.
Met generatie wordt bedoeld of de kruising de eerste is tussen de poedel en de labrador of dat de dieren al gekruist waren en het dus een F2 of nog verdere generatie is.
Als de vader én de moeder van het nest al een kruising zijn en er doelbewust gewerkt is aan de vererving is de prijs veel hoger.
Voor dit soort honden moet je echt eerst speurwerk verrichten naar de fokker, omdat iedereen die een hoog bedrag wil vangen anders makkelijk een labrador op een poedel kan zetten en dan zijn hand kan ophouden voor een hoog bedrag. Maar dan heb je nog geen echte labradoodle gefokt.
Denk er ook om dat er meerdere vachtstructuren bestaan met een andere, moeilijker of makkelijker, behandeling.
Hier het overkoepelend orgaan van de echte goede fokkers:
http://www.alaeu.com/index.php?lang=nl&Itemid=139
Ivana