Kan je bij 2 zebravinkjes (broer en zus al 2 jaar samen) een 3e in de kooi bij doen of gaat dit problemen geven?

De moeder van de 2 vinkjes zit alleen en de vraag is of ze bij de 2 vinkjes zou kunnen of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. In de natuur vliegen ze ook in grote zwermen.

Het kan tevens omdat je rustig één mannetje en twee popjes samen kunt houden. Twee mannetjes en één popje kan wel ruzie opleveren. Dat levert rivaliteit op tussen de mannelijke vogels.

Dat het moeder en twee "kind"vogeltjes zijn geldt allang niet meer. Familieverhoudingen worden door vogeltjes niet bijgehouden. ;-)
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm toch een heel ander antwoord dan het vorige antwoord. Het zou dan 1 mannetje met 2 dametjes worden.
Ivana
13 jaar geleden
Precies en daar is niets mis mee. Ik heb ze jarenlang gefokt en nooit geen problemen gehad met deze combinatie.
Net als met kanaries, waarbij zelfs in de broedtijd één mannetje twee popjes krijgt toebedeeld en ze beide mag bevruchten.
Misschien dat het een uurtje wennen is, maar als je ze aan twee kanten van de kooi een strengetje trosgierst geeft, hebben ze geen tijd meer voor verbazing en gekrakeel. Ze zullen direct op het voer afgaan en zich heerlijk vol eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijze woorden die ik gebruiken kan!

Andere antwoorden (2)

Zebravinken maken paartjes. Dus neem een even aantal mannetjes en vrouwtjes. Twee paartjes schijnen echter altijd ruzie te maken. Minmaal 3 paartjes, dus 6 zebravinken is dus wel aan te raden. Maar hiervoor moet je dus wel een kooi/voliere hebben die groot genoeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zebravinkjes zijn schatjes!!! Die kunnen met veel samen, krijg je echt geen problemen mee. Wij hadden er ook steeds meer, en echt niet allemaal paartjes. Gewoon 1 grote knuffel-bende. Lieieief!!!