Mijn kat/poes heeft kittens gehad,de laatste word a.s vrijdag opgehaald en nu is mijn vraag: wanneer mag ik mijn kat/poes laten steriliseren??gelijk??

Toegevoegd na 26 minuten:
Mijn kat/Poes heeft een nestje kittens gehad,deze zijn nu bijna allemaal 8 weken en mogen eind deze week naar hun nieuwe baasjes.
Maar nu is mijn vraag..kan moederpoes gelijk geholpen(gesteriliseerd) worden nadat haar kittens weg zijn???
Omdat ze nu nog niet geholpen is mag ze van mij ook niet naar buiten,1 nestje was leuk,maar daar wil ik het ook bij houden! :)

Weet iemand of dit gelijk mag??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan direct.Dat is het beste volgens de veearts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de poes net kittens heeft gekregen, is het beste tijdstip voor sterilisatie ongeveer 5 a 6 weken na de geboorte. Wacht echter niet te lang, want de poes kan snel na de bevalling weer in verwachting geraken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 a 6 weken na geboorte zijn de kittens nog niet gespeend en is het slecht om dan te laten opereren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een poes die net een nestje heeft gehad, is het het beste de poes te laten steriliseren als de kittens niet meer bij de poes drinken. Meestal zal dat ongeveer 6 weken na de bevalling zijn. De poes kan namelijk al 1 week na de bevalling weer krols worden. Dus ik zou echt niet langer wachten...
Hoi vanaf dat de kittens 5 weekjes oud zijn kan de moeder al geholpen worden.
Wil je echt geen risico lopen op nog een nest.
Een moeder poes kan nl al tijdens het zogen weer zwanger worden.
Mijn nestje was net een aantal weekjes de deur uit toen de volgende er al weer was (bevrucht tijdens het zogen)
DA adviseerde zelf haar op het moment dat de kittens zelf goed aten de moeder gelijk te laten helpen.