welk huisdier is flexibel in omgang?

een hond, kat of konijn? moet overdag alleen kunnen zijn en in het weekend mee kunnen ergens blijven slapen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

een kat kan prima een dag (of sporadisch enkele dagen) alleen zijn, en een kat is makkelijk verplaatsbaar., maar doorgaans erg gehecht aan 'thuis'. Een hond is daarin makkelijker, maar deze kun je overdag weer lastiger alleen laten. Ook vraagt een hond meer tijd van je.
Een slang kan zelfs meerdere dagen alleen zijn, maar of dat nu echt een gezelligheids-huisdier is?
Vissen kun je ook prima enkele dagen alleen thuis laten, maar aangezien je je huisdier ook mee wilt nemen lijkt me dit geen goed plan.
Met konijnen en vogels heb ik niet zoveel ervaringen. Succes met je zoektocht!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Konijnen worden snel eenzaam, maar qua reizen zou dat prima kunnen. Mijn konijn heeft nergens last van, hij heeft in de metro gezeten, met de auto op pad geweest, aan een tuigje het grasveld op, vuurwerk vindt ie niet eng etc. Maar ik vraag me af waar vraagsteller dan eigenlijk een huisdier voor wil..
Jammer, hond en kat kunnen niet hele dagen alleen zijn.
Een kat moet je niet mee slepen, wat met een hond wel kan.
Een konijn kan misschien een hele dag alleen zijn, maar hoe wou je die meeslepen met een kooi vol keutels, dat zal niemand leuk vinden.

Hou het bij de 'eenzaamheid', die kan hele dagen alleen zijn en kan je in het week-end ook nog meenemen
Ivana
9 jaar geleden
Een hamster past bij jouw ritme. Een hamster is een nachtdier, is levendig in de avond en nacht, maar slaapt vrijwel de hele dag. Flexibel is hij/zij ook, hij/zij is te vervoeren en kan ergens anders overnachten (wel in een kooi), maar ook kan hij/zij rustig een weekend alleen doorbrengen, zorg dan wel dat de temperatuur in huis aangenaam is en dat het diertje genoeg eten en drinken heeft. Besteedt in de avonduren wel aandacht aan het diertje en zorg dat hij/zij voldoende afleiding heeft wat speelmateriaal betreft, vergeet ook het looprad niet, hamsters hebben veel beweging nodig. Zorg ook dat het hok regelmatig schoongemaakt wordt.
Een hond, ,kat of konijn zou ik in jouw geval niet aan beginnen, deze dieren moeten overdag ook zorg en aandacht krijgen. Laat je goed voorlichten over een dier, voordat je besluit een huisdier aan te schaffen. Ga hiervoor naar een erkende fokker, of dierenasiel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een huisdier dat flexibel in de omgang is, dat hele dagen alleen kan zijn en ook nog eens in het weekend moet gaan logeren in een ander huis...... ik snap dat je graag een huisdier wilt maar wees realistisch en niet egoïstisch, denk ook aan het dier en niet alleen aan de behoefte die jij zelf hebt, wat is het beste voor het dier?

Katten wordt hem niet, ook al zou je 2 katten nemen kun je ze niet in het weekend meenemen, katten zijn geen honden.

Een konijn... dit beestje heeft ook veel en veel te veel stress van het heen en weer gesleep in de weekenden.

Een hond.. tja, een hond is een super sociaal dier, wil je zo'n lief beestje echt de hele dag alleen laten? EVENTUEEL en dit zeg ik met enige tegenzin, zou je 2 of zelfs 3 honden kunnen nemen, bouw een hondenren en zorg dat ze de hele dag toegang hebben tot binnen/buiten en speeltjes en elkaar, dan misschien, heel misschien zou het een optie zijn, maar het is verre van ideaal en ik vind het zelf erg zielig.

Je moet je goed beseffen dat het hier om levende wezens gaat met gevoel, die liefde nodig hebben. Als ik mijn zin deed nam ik direct een hond, het liefst een hele grote herdershond, geweldig lijkt mij dat daar droom ik al jaren van. En waarom heb ik er dan geen een? Omdat het niet kan. Ook al vind ik dat jammer moet ik mij er daar bij neer leggen want ik wil niet dat zo'n hond ongelukkig is alleen maar omdat ik een hond wil. Ik heb wel 2 katten maar ik zit dan ook de hele dag ziek thuis en sleep ze nergens mee naar toe, dus dat kan dan wel. Maar ik zou als ik jou was echt nog even wachten met het nemen van een huisdier totdat je er meer tijd voor hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
+, om de onterechte - te neutraliseren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eens met alles wat je zegt. +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
=)