Waarom blijft mijn kat niet in mijn kamer slapen hij zoekt een plekje waar hij helemaal alleen is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
tinus1969
5 jaar geleden
Nou kan ik niet in het hoofd van je kat kijken, maar katten zijn tamelijk solitair en veel dieren hebben bovendien behoefte aan een rustige/veilige plek om te slapen.
Rieneke1
5 jaar geleden
Dat valt zo op afstand niet te zeggen. Is het altijd al zo geweest? als het sinds kort is dat hij niet meer bij je slaapt dan zou hij wel eens ziek kunnen zijn en is een bezoek aan de dierenarts aan te raden. En anders is het gissen. Je woelt misschien teveel, of je gebruikt olietjes die hij niet lekker vindt ruiken, of hij is sowieso niet zo hecht met jou. Valt geen zinnig woord over te zeggen.

Antwoorden (1)

Misschien omdat hij/zij zich daar beter bij voelt
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Uiteraard. De vraag is WAAROM hij zich daar beter bij lijkt te voelen.
Reddie
5 jaar geleden
Plus. Ik begrijp de minnen niet.
Allicht omdat hij/zij dat prettig vindt.
Zo woon ik ook alleen omdat ik dat prettig vind.
Wat moet ik daar verder voor reden voor verzinnen? Vraag het verder aan de kat zelf.
KennisDelen
5 jaar geleden
Vraag het aan de kat zelf, lol... hoe wou je dat doen? Een kattenfluisteraar inschakelen?
KennisDelen
5 jaar geleden
Misschien zoekt hij een warm plekje
https://www.feliway.com/nl/Blog/waarom-je-kat-graag-op-je-ligt