Kan een 15 cm axolotl voor twee weken in een kleinere bak?

Ik ga twee weken op vakantie en op mijn kamer kan het heel warm worden. Elke dag of om de dag word hij gevoerd met wat pallets door 'de oppasser' maar ik vroeg me af of hij voor twee weekjes in een bak van 30 cm bij 20 cm zou kunnen zitten? Zo zou ik hem naar de huiskamer kunnen verplaatsen waar het een stuk koeler is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je kan beter je bak verplaatsen naar de koelere kamer.
Zo'n klein bakje van 30 op 20 is toch echt wat krap, twee weken kunnen lang duren voor deze salamander.
Bedenk ook dat een Axolotl veel vuil produceert, wat het zeer giftige Ammoniak veroorzaakt, hij kan ook gemakkelijk zuurstofgebrek krijgen in zo'n kleine ruimte.
Eigenlijk zou je Axolotl een maatje moeten hebben, want het groepsdieren...

Toegevoegd na 58 seconden:
...want het zijn groepsdieren ...
Z512099
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De bak verplaatsen gaat niet echt helaas. Ik zal in dat geval nog even verder zoeken. Ik dacht online juist te hebben gelezen dat het niet uitmaakt of ze een maatje hebben? Dat het niet perse groepsdieren zijn? (Want anders zou ik daar ook nog even naar moeten kijken, wil natuurlijk niet dat die zo alleen is).