Eigenlijk niet op korte termijn.
Je zal zelf moeten aantonen dat je verantwoordelijk genoeg bent om een dier te verzorgen.
Vaak worden kittens (of ander diertje) in een opwelling aangeschaft en blijkt er meer verzorging nodig te zijn als gedacht (of bevalt het karakter niet) en wordt het diertje gedumpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar weet je wel zeker dat je toe bent aan deze verantwoordelijkheid?
Een kitten heeft veel zorg en aandacht nodig. Je krijgt een baby in huis, die je zal moeten opvoeden. Een kitten heeft vaccinaties en ontworming nodig van de dierenarts, dit kost geld. Over een half jaar zal de kitten gecastreerd of gesteriliseerd moeten worden, dit kost weer een hoop geld.
Houdt er rekening mee dat je elke dag, ook als je er geen zin in hebt, je kat eten moet geven, de kattenbak moet verschonen, aandacht moet geven en als hij/zij ziek is dat je direct naar de dierenarts gaat. En dat voor de komende 12 tot 20 jaar!
Een kitten is heel erg leuk en schattig, maar is de lol er niet snel af? Vind je volwassen katten ook leuk en ben je bereid ervoor te zorgen?
Het nemen van een huisdier is geen beslissing die je licht moet nemen. Als je kan aantonen dat je elke dag weer je huisdier verzorgt en zelf de kosten kan dragen, misschien dat je vader dan akkoord gaat.
Misschien kan je van een vriend of vriendin eens een konijn of cavia lenen voor een paar weken. Dan kan je laten zien dat je deze goed verzorgd. Ook kan je dan bij jezelf nagaan of je de verzorging niet snel zat bent en of je dit er echt allemaal voor over hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jullie moeten er wel samen achter staan om een kitten aan te schaffen. weet wel dat het veel werk is om een katje te nemen. je kunt bij de dierenambulance vaak voor ongeveer 75,00 een katje halen die al ontwormt en geent is. denk wel goed na voor je een katje aanschaft.overhalen van je vader???zeg hem dat je echt heel goed voor hem gaat zorgen en dat je zelf voor voer,water en de kattenbak zorgt. dat scheelt al een heleboel. succes. ik hoop dat het mag van je vader maar.... wel goed voor zorgen hoor.