Hamster van de kastgevallen, en nu?

De hamster van mijn dochter is van de kast gevallen! Het is een russische dwerghamster. Het begon allemaal toen wij de buizen veranderden omdat hij steeds hetelfde had. Toen was ik 1 raampje vergeten dicht te doen. Hij was zo nieuwsgierig en ging dus uit zijn hok via het open gat. Daar viel hij van een dressoirkast en rende hij door de hele kamer. Uiteindelijk vond mijn man hem. Na een paar dagen begon hij mijn man te bijten! 1 keer, maar alsnog, dit deed hij hiervoor nooit! En na een paar dagen, begon hij mijn dochter ook nog eens te bijten! Ook nu 1 keer, maar hiervoor deed hij dit nooit! We hebben hem vanaf november, en hij beet begin juni, en het is al juli, maar alsnog, ik wil wel weten, toen hij van de kast viel, heeft hij iets gebroken? Op het internet staat, dat ze wel van een toren kunnen vallen, en er niks aan de hand is. En heeft het bijten te maken met zijn val?

Toegevoegd na 1 dag:
Hij is trouwens sinds een maand op een dressoir! Hiervoor stond hij op de grond!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat een bezoekje naar de dierenarts wel goed is...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad maar dan wel nu meteen,ik moet er niet aan denken dat het beestje nu al ruim 6 weken pijn heeft :-(
+ voor je antwoord ook al schrijf je "ik denk" ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom stel je dan de vraag als er niks meer aan de hand is?
Als je hamster zich gewoon fier gedraagt zou ik voor botbreuken etc niet bang zijn, tenzij hij/zij echt een lichaamsdeel ontziet. Het bijten kan te maken hebben met het feit dat het beestje zijn/haar vertrouwen in de omgeving kwijt is, het is natuurlijk van relatief hoog gevallen, en het had hier waarschijnlijk niet op gerekend.