Gewoon een zwangerschapstest bij de apotheek halen. In het ziekenhuis kan je een echo laten maken.

Of bedoelde je het beest "poes"????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na een goede drie weken gaan de tepels wat opzwellen, en worden ze donkerder roze.
ook gaan de haartjes rond de tepel tegen die tijd wat kalen.

dmv een echo bij de dierenarts kan je zien hoeveel kleintjes er gaan komen, maar in een wat later stadium kan een ervaren dierenarts het ook wel voelen bij benadering.
Rieneke1
13 jaar geleden
je kan naar het ziekenhuis, en dan vraag je even of ze een zwangerschapstest voor je willen doen, o aar de dokter om een recept voor een zwangerschapstest te halen, of je koopt het zelf bij de kruidvat....

of bedoel je een poes als huisdier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer 15 dagen na de vermoedelijke conceptie kan de dierenarts voelen of een poes zwanger is door de buik te bevoelen en/of via een echo (niet iedere dierenarts heeft echter een echo-apparaat), na ongeveer 3 weken worden de tepeltjes roze en groter.

Je kunt het beste contact opnemen met de dierenarts. Als de buik dikker wordt of de poes ander gedrag vertoont dan voorheen, kan dat ook een andere oorzaak hebben.

De dierenarts kan je ook vertellen wat een zwangere poes nodig heeft qua voeding en hoe je alles kunt begeleiden. Als de poes zwanger is raad ik je het Handboek katten fokken van Esther Verhoef aan, en kijk eens op de site www.felinewelfarefoundation.org. Daar kun je lezen waarom kittens hun moeder minstens 16 weken nodig hebben.

Mocht je hopen dat de poes niet zwanger is, dan kun je haar het beste meteen laten castreren (zo heet dat bij poezen ook). Er zijn al veel te veel katten, en daardoor is er ook veel kattenleed.

Succes'.

Elles Nijssen kattengedragsdeskundige