Ik heb 2 kittens van verschillende leeftijden, die allebij apart voedsel van Royal Canin moeten hebben, maar ze eten elkaars eten op!

Mijn oudste, Pebbles(poesje) is van 1april 2010, en de ander, Bamm Bamm(kater) is van eind november 2010. Nu heeft Pebbles volwassen voer(moest volgens pak) en Bamm Bamm kitten 36 voer. Maar Pebbles wil niet switchen van voer en Bamm Bamm vind het volwassen voer veel lekkerder. Nu is Bamm Bamm bijna groter als Pebbles, dus het lijkt me niet erg. Maar weet iemand of dit kwaad kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

ik denk niet dat het echt erg kwaad kan. Het belangrijkste is naturlijk dat ze eten. Het verschil tussen kitten en volwassen voer is dat er bij kitten voer de juiste voedingsstoffen inzitten dat ze gezond groeien. Het lijkt mij dus geen probleem.
Misschien kan je de voeding mengen dat ze beiden wat van de juiste voeding eten.
Wat misschien ook kan werken is dat je 1 dag allebij volwassen voer geeft dan heeft je oudste kat geen andere keus om dat op te eten en de volgende dag alleen kitten voer neer zet. Dan leren ze het misschien vanzelf te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! ik ga het nu mengen, dat lijkt ook mij verstandig.
Je kan de poes & de kater in aparte kamers hun eten geven. Na een kwartiertje doe je de deuren open. Eten ze dan van elkaars eten, dan weet je dat de kitten in ieder geval iets van de kitten voeding heeft gehad. Switch regelmatig van voeding. Ook van merk. Royal Canin is goed, maar ook lekker aan de prijs. Laat ze ook aan goedkopere (eigen) merk wennen.

En pas op. De kater is sneller krols dan je denkt. En je poes sneller geslachtsrijp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan niet echt kwaad hoor,meng gewoon de 2soorten voer en laat ze lekker samen eten.Zoveel schelen ze niet v leeftijd.Het zou anders zijn moest 1vd2 al oud zijn en senior voer krijgen of speciaal voor voor de nieren ofzo.Maar in dit geval kan het geen kwaad.Let inderdaad ook op het tijdig steriliseren of castreren want katjes zijn al snel geslachtsrijp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat maakt niet uit, vaak eten katten naar behoefte. Ze weten zelf waar zij de meeste voedingswaarde uithalen.
Ik zou zeggen geef ze lekker hetzelfde voer, scheelt jou weer werk. En dan hopen dat ze allebei dezelfde merken lekker blijven vinden ;-)