mijn pup drinkt te veel de waterbak moet altijd leeg bij hem hoe los ik dit op zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
25.6K

Het beste antwoord

Hoeveel is veel? Waarop baseer je dat het 'te veel' is? Heeft de hond last van al het water? Afhankelijk van type en grootte van de hond, soort voer, soort snoepjes of een niet al te grote waterbak, lijkt het mij geen probleem. Als 'ie het water maar niet meteen weer uitspuugt, dat zou duiden op te veel. Of teveel in een keer. Dan kun je minder in de bak doen, maar moet je wel vaak genoeg bijvullen. Te weinig water is heel slecht voor een hond. Te veel water lijkt me minder probleem.

Is het inmiddels gewoonte, dan kun je dat ook afleren. Neem een grote bak vol water. Laat je hond een paar slokken drinken en zet dan de bak weg. Na 10 minuten gewoon weer even laten drinken. Dat is even veel werk, maar misschien kun je de hond zo aanleren dat het normaal is om een beetje te drinken als 'ie dorst heeft en dat die bak niet altijd direct leeg hoeft.

Mijn hond wilde altijd AL het water uit de tuinslang opdrinken als ik de planten water geef buiten. Dat was dus op een gegeven moment te veel en dan kwam het er gewoon weer uit. Nu mag ze een paar slokjes meelikken en daarna niet meer met mijn tuinslang bemoeien.

Veel water drinken kan duiden op een ziekte, maar ook op te zout eten of zoute snoepjes. Zout is slecht voor honden maar om een of andere reden zijn er nog steeds allerlei ongezonde snoepjes, botjes en voer waar het veel in zit. Geef gezond voer en zo weinig mogelijk extraatjes. Ook in kaas en salami zit veel zout.

Mijn hond dronk als puppy in de zomerperiode bijna een liter water per dag, ik heb dat altijd maar beschouwd als normaal want ze heeft er nooit last van gehad. Helemaal meetbaar was het niet, want ze dronk ook rechtstreeks uit de vijver.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn pup drinkt bijna 1,5 liter per dag en als im niet weg pakt zelfs nog meer... Ik ga het in de gaten houden en ff naar de dierenarts thanks voor het antwoord! iedereen bedankt trouwens ! !

Andere antwoorden (4)

er kan hier sprake zijn van een onderligende aandoenig(vb diabetes),ga er eens mee naar de dierenarts
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pup is 2 dagen geleden bij de dierenarts geweest en helemaal gecheckd...
fremar
9 jaar geleden
wat verklaring gaf dierenarts dan aan dat overmatig drinken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mesharona, wat is 'helemaal gecheckt'? Is het bloed ook onderzocht? Zijn de nieren in orde?
Voordat je naar de dierenarts gaat moet je even goed meten wat hij/zij drinkt. De benodigde hoeveelheid vocht is ook afhankelijk van het voer dat het dier krijgt en van de energie die hij in de wandelingen en het spel steekt.
De temperatuur buiten is ook belangrijk bij de vochtopname.
Meten dus, dan kan de dierenarts je meer vertellen.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je ga dit even doen...
Ivana
9 jaar geleden
Ik snap die minnen niet. Als jij tegen de DA zegt dat hij veel drinkt, is zijn eerste vraag 'wat noem jij veel'. Dan is het belangrijk dat je dat in cc of liters kunt uitdrukken.
En je kunt wel angstig zijn om veel drinken, maar ik geef alleen aan dat er veel redenen voor kunnen zijn. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou verboden moeten zijn om minnen te geven zonder argumenten. Je weet dan nooit waarom en kan er niets tegen inbrengen. Ik geef je daarom een +, maar ook omdat ik je antwoord helemaal OK vind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana dtie minnen zijn ronduit belachelijk!!!
Van mij uiteraard een dikke vette plus,het liefst zou ik er nog 2 meer geven om die stomme minnen te compenseren. Je geeft een goed en duidelijk advies! @waterinfo,ik ben het volledig met je eens,geen min zonder argumentatie! Ik heb dat net als velen hier op gv ook regelmatig en uiteindelijk bleek ik het beste antworod te hebben gegeven.
Misschien een idee om dit met zijn allen een aan te kaarten bij de redactie van GV want het geeft vaak onnodige irritaties! @mesharona, als toevoeging op de antwoorden wil ik vragen wat voor eten je hem geeft? Wellicht zit er te veel zout in?
Ik las ook net dat jouw pup 2 dagen geleden helemaal nagekeken is door de dierenarts,heb je ook verteld van het vele drinken en zo ja wat voor antwoord gaf de DA hier op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Ivana en waterinfo,
Ik heb net meteen bij contact van GV de vraag gesteld of het mogelijk is in om het vervolg verplicht een argumentatie te geven als je een min geeft bij een antwoord ;-)
Ivana
9 jaar geleden
Bedankt voor jullie steun.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen dank,je verdient onze steun en niet de minnen ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens!
niko
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit antwoord verdient alleen maar een PLUS! +
Het zou kunnen dat dit te maken heeft met een ziekte of afwijking, hiervoor zou je eigenlijk met je pup naar de dierenarts moeten gaan. Als je het idee hebt dat dit niet het geval is dan kan je het beste meerdere keren per dag een beetje water geven, je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je pup genoeg te drinken krijgt. Dit had mijn hond met eten en daar is het uiteindelijk helemaal goed mee gekomen!

succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar je rekening mee moet houden is dat pups over het algemeen meer drinken dan volwassen honden.

Ga uw pupje vooral niet korten op de hoeveelheid water, als uw pup zoveel drinkt kan hij dit nodig hebben. Om te voorkomen dat hij uitdroogt bijvoorbeeld.

U moet daarnaast goed kijken naar de omstandigheden, de temperatuur en hoeveel beweging heeft uw hond gehad.

Er kan een afwijking zijn in het lichaam, blaasontsteking etc. Maar het zou ook goed een gedragsprobleem zijn.

Ik zou persoonlijk eens gaan kijken hoeveel uw hond drinkt (onder normale omstandigheden). Dit doet u door een petfles te vullen met water en hier duidelijk de ml op te noteren. Doe dit een aantal dagen. Zodoende kunt u overleggen met uw dierenarts. Houd er wel rekening mee dat als u naar de dierenarts moet er wel wat urine op gevangen moet worden.