Hoe tem je jonge kittens?

Onze getemde kat heeft kittens gekregen maar ze durven niet vanonder de struik komen waar de kat woont. (Ze mag niet binnen)
Weet iemand een oplossing zodat ze minder bang worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Katten tem je niet: je socialiseert ze.
In de eerste socialisatieperiode, tussen de drie en acht weken, laat je de kittens kennismaken met mensen, en allerlei zaken waar ze in een mensenhuishouding mee te maken krijgen.
Zodoende zien ze mensen en hun omgeving in mensenland als normaal en niet beangstigend.
Hun moeder bekrachtigd dit proces, door zelf ook niet bang te zijn.

Dit gaat natuurlijk niet lukken met kittens die buiten opgroeien met een moeder die niet binnen mag komen.

Ik zou de moeder wel binnenlaten, en de kittens ook.
afhankelijk van hun leeftijd kunnen ze dan nog mensvriendelijk worden.
Anders zijn er weer een aantal ongecastreerde zwervertjes bij die een hard en kort leven tegemoet gaan.
Laat de moeder alsjeblieft zsm castreren, of breng haar naar een asiel met haar kittens.
Rieneke1