Hoe werkt een stroomband voor honden?

Als mijn hond wordt gebeten door een hond die een stroomband draagt, krijgt mijn hond dan ook een stroom schok?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Neen, alleen de hond die de band draagt krijgt stroomstoten via afstandsbediening van het " baasje "... jouw hond zal dus niets voelen.
In de halsband zijn twee elektrodes geplaatst, die via een aan de band bevestigde ontvanger in contact staan met een zender. Via deze zender (een klein kastje met een aantal knoppen) kan de instructeur of hondengeleider door een druk op de knop de hond op afstand een schok of een reeks schokken toedienen. De band wordt gebruikt voor het corrigeren van ongewenst gedrag.
Z512099
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
Gelukkig verboden vanaf 2017!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Mijn hond is van het weekend aangevallen door een hond die deze band droeg, mijn hond heeft na de aanval staan janken. Ik dacht dat stroom geleidt, maar dit heeft dan blijkbaar met de aanval te maken gehad.