Hoe moet je een egel redden?

Stel, je ziet een egel midden op de weg, en hij is nog niet aangereden. Hoe moet je hem dan weghalen? want hij zet zijn stekels toch uit als hij bang is? ik zie de laatste tijd vaak dode egels (waar ik heel slecht tegen kan) dus dit wil ik graag weten voor het geval ik ooit nog eens een LEVENDE egel tegenkom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

je kan gewoon aan weerszijden een paar vingers onder de egel schuiven; hij zal zich dan om je vingers heen oprollen, en je kan hem voorzichtig en pijnloos optillen.
is hij al opgerold, dan zal je je jas oid moeten gebruiken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, hier heb ik wat aan. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

in dit geval met je mouwen of als je iets bij je hebt om dat op hem te leggen zodat je hem kan pakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niets bij de hand hebt om hem op te pakken zoals een doek,dan voorzichtig met je voeten richting de kant leiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En anders probeer je hem weg te jagen zonder hem aan te raken. Misschien helpt het om flink te toeteren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas heb ik geen toeter op mn fiets :P