Bedoel je bijvoorbeeld dat hij/zij in de tuin losloopt, of in de wei bijvoorbeeld, ik hou het maar op in de tuin: Sluit eerst al die irritante plekjes af waar ze in kunnen en je ze er moeilijk uitkrijgt. Als je dat hebt gedaan kunnen ze niet weglopen, en ga dan lekker naar binnen en wacht dat hij of nog uit dat irritante plekje is gekomen en dan kan je het dicht maken, probeer hem/eerst te vangen hoe je altijd doet (Waarschijnlijk stil lopen en dan snel pakken) als je geluk hebt heb je hem dan gevangen, en anders ga alweer naar binnen, en wacht dat hij/zij bijvoorbeeld onder een stoel zit waar jij snel bij kan en waar je konijn het langer over doet om eruit te komen, En als dat niet werkt kan je bijvoorbeeld het konijn naar de schuur lokken (want daar gaan mijne ook wel is in) en dan heb je hem zo te pakken (als je de deur dicht doet natuurlijk :) ) En als dat niet lukt, dan raak ik een beetje gefrusteerd en ga ik rennen achter het konijn aan, maar dat helpt vaak gewoon niet, dus gewoon lekker laten liggen en dan vangen. Zo dat was een redelijk lange uitleg, maar ik heb ook 8 konijnen en die zijn redelijk moeilijk te vangen, maar ik weet niet of jou konijn wat tammer is, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt! Groetjes Van mij :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals het eerste antwoord al zegt; alle plekken opvullen totdat je een muur eromheen hebt.
Dan dit steeds kleiner maken tot je m kan oppakken.

Of

Maak zelf een plekje waar het konijn misschien in wil vluchten, maar waar jij m toch makkelijk uit kan halen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak val met een kist en een stokje en een draad. Zet kist op z'n kop, laat het stokje de kist 8 cm optillen, maak touw aan stokje zodat je deze op afstand onder de kist vandaan kan trekken. Nu iets lekkers voor het konijn onder de kist leggen.

Succes!