Waarom wordt mijn kat niet duizelig?

Ik kan mijn kat minutenlang ronddraaien in de bureaustoel en hij wordt niet duizelig. En ook bij 'spelletjes' draait ie maar door, en loopt zo zuiver verder rechtdoor. Heeft een kat een ander evenwichtsorgaan misschien, of heeft ie dat beter onder controle dan wij mensen?

Toegevoegd na 1 uur:
Toevoeging na veel persoonlijke opmerkingen:

Mijn kat vindt het leuk, en speelt met me in de draaiende stoel en geeft aan dat ie weer wil spelen in de stoel.
Het heeft niks te maken met pesten of mijn kinderloosheid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe je wel rustig aan? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, ja dit gaat lekker rustig hoor! Naatje, dit is waardeloos en minachtend. Mijn kat speelt met me in een draaiende bureaustoel. Minutenlang. En elke keer springt ie weer in diezelfde bureaustoel. 'Gelukkig' heb ik nog geen kinderen!
Denk even goed na voor zo'n bot antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de kat niet klaagt is het goed, he ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk bij elk antwoord goed na...en meen altijd elk woord........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar waarom wil jij je kat duizelig hebben?
wat voor een lol haal jij daaruit dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Och, ik moet er best om lachen als mijn kat steeds weer om diezelfde 'gekke' aandacht vraagt, zoals ie elke keer weer voor de draaiende stoel staat.. ik weet zeker dat ie het zelfs leuk vindt (en mijn poessie wordt er niet duizelig van he, dat was mijn vraag ook).
Maar misschien heb ik ook wel een hele gekke kat! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach ja zo baasje.................;-)

Het beste antwoord

Katten hebben een veel beter evenwichtgevoel dan wij. Ze lopen immers ook over hele smalle muurtjes als ware koorddansers. En als ze vallen rollen ze zich in de lucht om tot de pootjes weer beneden zitten.
Maar eh... vind jou kat die draaimolenstoel leuk? Ik kan me voorstellen dat er katten zijn die erom vragen, (mijne hebben een schommel, waar ook niet alle katten gek op zijn), maar een kat is geen proefdier natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan draai je niet hard genoeg.
Ik ben het met Naatje eens dat het wel wat dierenbeulerig is om dat met je kat uit te halen.
Als je nou alleen maar even naar dit filmpje kijkt dan heb je het bewijs, en beloof je dan dat je je kat met rust laat?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten ze die knaap maar eens een half uur in die stoel laten ronddraaien . +
Kijk hier maar eens naar:

http://www.youtube.com/watch?v=MOsgzSL2W6I

Toegevoegd na 15 minuten:
Wat zielig zeg, kijk maar eens:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=502071
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt ovor de goeie tip voor heidi78, een platenspeler nemen dan hoeft ze niet steeds zelf de stoel aan te duwen.
Zolang de kat er zelf om vraagt, gewoon laten doen
Daarom vallen katten ook altijd op vier poten terecht he,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is met katten niet anders dan met mensen; de ene kan veel beter omgaan met dat effect dan de andere.
Als je regelmatig ronddraait wennen je hersenen daar aan en negeren het verwarrende signaal uit je evenwichtsorgaan en richten zich meer op de ogen om de balans te hervinden.
Negeer die negatieve uitspraken maar; ik heb zelf een jonge kat die expres met een noodgang op mijn bureaustoel springt om er lekker hard op te kunnen ronddraaien.