Mogen geiten water drinken van de regenput?

Ik installeerde onlangs een regenput waarvan het water steeds gereinigd wordt met een pomp. Zouden mijn geitjes van dit water mogen drinken of geef ik ze nog steeds het best leidingwater?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ja, netuurlijk mogen ze dat.
In de natuur hebben dieren geen waterleiding, dus drinken ze uit elk beschikbaar plasje.
In mijn jeugd hadden we nog geen waterleiding op de tuinderij. Toen dronk iedereen van het regenwater dat van het dak kwam. Had veel meer smaak ook.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geiten mogen gerust regenwater drinken. In de natuur drinken dieren ook geen leidingwater.
9 jaar geleden
Natuurlijk mogen geitjes water van de regenput drinken, mijn honden drinken dit altijd.