Ik ben op zoek naar een britse korthaar kitten. Graag wil ik dat deze heel dik wordt, hoe kan ik dit zoeken op internet ?

Sommige blijven kleiner dan anderen.
Sowieso wordt een kater dikker als die gecastreerd is.
Worden die met stamboom dikker ?

9 jaar geleden
1.7K
rubia
9 jaar geleden
Oei misschien slecht gestelde vraag.
Ik wil gewoon dat het een dikke gezellige kat wordt .... ik ben juist mijn kater verloren en wil gewoon een dikke soort, maar natuurlijk niet vetmesten.
liveisgreat
9 jaar geleden
oei, je kater verloren, jammer toch.
ik zou adviseren : rouw even voor je verloren kat. een kat nemen in de hoop dat die op een andere kat gaat trekken werkt niet. misschien wordt die dan wel "dik", maar het zal sowieso een andere kat zijn met een ander karakter.
als je een nieuwe kat neemt, kan je natuurlijk kiezen voor een gezellige mollige kat (zoals de "Brits Bolle") als je dat leuke katten vindt. zolang je maar niet verwacht dat de nieuwe een "kopie" is van je overleden katertje....

Het beste antwoord

De Brits Korthaar heet niet voor niets de Brits BOLLE. Het is een kat met een mollige uitstraling en een rond kopje. De mate waarin dit echter te voorschijn komt hangt af van de ouderdieren. De ene lijn zal bollere en grotere kittens leveren dan een fok uit een andere lijn.

Het beste kan je dit zien als je een van de vele kattententoonstellingen bezoekt. Maar ook fokkers kunnen je persoonlijk informeren of zij grovere of minder grove kittens in hun foklijnen krijgen.
Vaak vind je op de sites van fokkers foto's van kittens en ouderdieren, zodat een redelijke vergelijking kan plaatsvinden.

Maar naast het uiterlijk is ook de mate van socialisatie van belang, niet alleen voor honden, maar ook voor kittens is dit van groot belang.
Koop dus nooit zomaar een kitten omdat hij er op een plaatje schattig uitziet, maar vergewis je ter plaatse van de vroege jeugd en de omstandigheden waaronder het kitten tot en met zijn 14e week is opgegroeid.

Raskatten moeten tot 14 weken in het nest blijven om hun ontwikkeling optimaal te doen zijn. Dit is ook het voorschrift van de verenigingen. Na 14e weken zal ook moederpoes niet zo graag meer voeden en dat is de periode waarna ma-poes vaak de kittens ontwijkt als ze haar tepels benaderen. Het is dus de natuurlijke leeftijd voor kittens om naar een nieuw (t)huis te gaan.

Succes met je speurtocht. Neem de tijd.
Ivana
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
http://www.nkfv.nl/98/Leden-Catterys.html Hier staan 26 fokkers op vermeld die allemaal volgens de regels van de Nederlandse Kattenfokvereniging fokken.