me vis heeft zwarte randjes aan zijn staart en ook en zijn vinnen, weet iemand hoe dat komt of wat dat is ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Hoi,

Aan de rafelrandjes te zien lijkt het op vinrot..Dat ='n ziekte die veel optreed bij vervuild water oftewel te weinig verversen v/h water ! Je moet elke paar weken tenminste een derde tot'n helft v/h water verversen door water van ong.dezelfde temperatuur ! Nooit al het water omdat aquariumwater niet hetzelfde water is wat uit de kraan komt maar een medium is geworden waarin vissen kunnen gedijen wat ze absoluut niet doen in steeds vers water alleen.Regelmatige verversing voorkomt wel'n ophoping van allerlei vervuiling en voorkomt ziektes zoals vinrot !
Regelmatig water verversen en nu tijdelijk btj biozout zonder jodium of een geneesmiddel zoals esha 2000 toevoegen zal de vissen genezen.
Ook afwisselend voer zoals deelblokje spinazie en diepvries rode,witte of zwarte muggenlarven geven maakt ze sterker,ook kan je je droogvoer mengen met wat HO havermoutvlokken en gistvlokken dat alles maakt ze sterker en houd ze gezond !
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

gezien de dikke buik zou ik zeggen.. Je vis wil eitjes gaan leggen. Paarseizoen is begonnen?

http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=87;t=001567;p=0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat hij het ook niet fijn vindt om op het tapijt te liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij lig op een hand doek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je hoe dodelijk d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
at is?
Aan de foto te zien, denk ik dat het komt door hoe jij met dat arme vissie omgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is mij vis nie eens een vriendin heeft die door gemaild ik heb andere vissen
Denk ook dat het vinrot is en de vis op het droge leggen voor de foto helpt ook niet echt.Daar doe je de vis geen plezier mee.Ga naar een goede dierenspeciaal zaak voor vissen en misschien kunnen ze nog helpen.Zijn wel middelen voor maar weet niet of het in dit geval nog helpt.Zeker de waterkwaliteit na laten kijken dus neem wat water mee.