mijn konijn is mijn andere konijn aan het 'leegplukken' wat moet ik doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb 2 konijnen, een vrouwtje en een gecastreerd mannetje.
ze zijn nu ongeveer 8 maanden bij elkaar, maar het vrouwtje 'plukt' het mannetje leeg.
op z'n kop zit nu een kale plek..
hij laat dit gewoon toe, en meestal slaapt ie gewoon..
is dit normaal? ik denk namelijk van niet, maar wat moet ik dan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ik weet niet of je konijnen al lang bij elkaar zitten, maar hier staat dat het uitplukken van haren bij de ander een teken van dominantie is, en het er allemaal bijhoort. Hier de link, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zitten al 8 maanden bij elkaar, dus ik zouzeggen dat het wel goed moet gaan..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de link! Het is handig voor weetjes, maar mijn probleem staat er helaas niet in vermeld. Bedankt voor de moeite!
Het mannetje is gecastreerd maar het vrouwtje waarschijnlijk niet. Zij heeft last van haar hormonen en heeft nesteldrang. Soms gaan ze ook echt een nestje maken en gebruiken daar o.a. haar voor, in dit geval plukt ze die van het mannetje. Soms worden ze ook kribbiger. Ook voor vrouwtjes konijnen is het beter ze te laten steriliseren. 70% van de vrouwtjes konijnen ontwikkelen baarmoedertumoren na ongeveer hun 5e levensjaar, dit kan je voorkomen door sterilisatie.