wat wordt bedoeld meer ervaring voor in het werken in een dierenasiel?

ik wil graag met honden werken in het dierenasiel er is namelijk een functie honden medewerkster maar nu bleik ik niet genoeg ervaring te hebben maar ik heb al meer dan 20jr honden hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Het al 20 jaar hebben van honden is nog geen garantie dat je een hond echt kan begeleiden, laat staan opvoeden. Heb je een EHBO-diploma voor dieren (honden)? Liefde voor dieren, honden in het bijzonder, is geen garantie voor genoeg kennis van deze dieren.
Hebben ze je vragen gesteld over gedrag en problemen? Reken maar dat er heel wat problemen in een asiel op te lossen zijn.
Hoe vang je een gewonde hond op, of een bijtgrage pitbull? Wat moet je doen om de hokken zo hygiënisch mogelijk schoon te maken en welke desinfectans gebruik je daarvoor?
Nee, asielwerk is niet alleen maar liefde uitdelen en aaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo is het!
Rieneke1
9 jaar geleden
Precies Ivana.
jodyenboyke
9 jaar geleden
Precies zoals Ivana zegt! Als je het echt leuk vindt, ga dan eens een cursus doen (bijv. gedrag en leerprincipes hond, ehbo en gezondsleer voor dieren, opleiding dierverzorging). Dan verhoog je je kansen maar honderden leerlingen die jaarlijks afstuderen op MBO-niv 2of 3 kunnen al nauwelijk aan een baan in de dierverzorging komen......
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eens met @Ivana. Je zou bij het asiel kunnen informeren wat 'zij' nodig vinden dat JIJ zou moeten kunnen/doen en of het zou uitmaken als je een bepaalde cursus zou volgen.
In dat geval zou je een antwoord moeten krijgen, waar is iets aan hebt, waar je iets mee kan!

Antwoorden (1)

Kan van alles betekenen:
misschien willen ze iemand die al eerder ineen asiel gewerkt heeft.
Misschien willen ze jou niet om bepaalde redenen, en is het gewoon een smoesje om de echte reden niet te hoeven zeggen: Misschien vinden ze je te oud, hebben ze liever een man, of wat dan ook. Maar ik denk niet dat je er echt achter komt