Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn jonge parkiet eet niet, wat moet ik doen?

Ik heb gister (12-8) een jong grasparkietje gekocht (ongeveer 7 weken oud) bij de dierenwinkel. de meneer van de dierenwinkel zij dat ik hem 24 uur gewoon even met rust moet laten. dat heb ik gedaan. verder heeft hij een groot hok en goed voedsel. dus snap ik niet waarom hij niks eet! misschien heeft ie stres. maar wat nu?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
839

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die overgang is erg groot. Vanuit een dierenwinkel, met waarschijnlijk meerdere andere parkieten als gezelschap, ineens naar een totaal andere omgeving. En: geen andere parkieten voor steun en zelfvertrouwen. Hij is nu helemaal alleen. Daardoor ervaart hij veel stress.
Een parkiet is een vogel die niet gelukkig wordt in zijn eentje. Je zult, als je echt geen 2 parkieten wilt, hem met veel geduld aan je gezelschap moeten laten wennen. Dat zal gemakkelijk gaan, want hij is nog jong genoeg om veel te leren.
Laat hem voorlopig even acclimatiseren en let er wel op dat hij in ieder geval drinkt. Houd contact met de dierenwinkel voor verder advies. Als de vogel binnen 48 uur niets eet kan er meer aan de hand zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vogel die niet eet is een spoedgeval. Ze hebben een zeer hoge verbranding en hebben dus continue voedsel nodig. Neem dus zeker contact op met een dierenarts en dan wel één die zich verdiept heeft in vogels, dat doen de meeste dierenartsen namelijk niet. Het is nog maar een heel jong vogeltje en dus erg kwetsbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding