hoe leer ik mijn kitten woorden?

ik heb een kitten van 4 maanden,een meisje. zeer lief en al... maar soms weet ze (zogezegd) de grens niet meer tussen spelen en serieus doen. aangezien haar jonge leeftijd probeer ik haar wat woorden aan te leren.ik heb me laten wijsmaken dat poezen tot wel 50 woorden kunnen verstaan (is dit waar?) ik zoek naar een goede verstandhouding zonder geweld,want ze kan nu en dan ook wel eens vals zijn en deftig bijten of krabben! ze heeft nochtans al wat ze zich kan wensen, kan ik haar enkele woorden aanleren is mijn vraag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

een goed gesprek heeft weinig zin in zo'n situatie vrees ik.
valse katten bestaan niet; als ze je bijt of krabt heeft ze daar een reden voor.
als je met je kitten aan het knuffelen bent en haar goed bekijkt, dan zal je zien dat een aanval niet uit het niets komt; door allerlei subtiele tekenen heeft je katje al aangegeven het beu te zijn.
de oortjes gaan wat draaien, de pupillen worden groter, het staartpuntje gaat trillen; het sein voor jou om te stoppen.
speel ook niet met je handen; die zijn uitsluitend om te aaien. zo voorkom je dat je kitten in het vuur van het spel je handen openhaalt.

verder kan je je kat woordjes leren door ze steeds te herhalen: als je steeds als je een snoepje geeft zegt: lekker snoepje! dan heeft je kat dat snel genoeg door.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De heletijd maar daar woordje herhalen. Ik heb ook 2 kittens en nog 2 volwassen katten. De twee kleine reageren op hun naam, en als ik zeg 'eten', je de woordjes die je haar wilt leren herhalen,herhalen en herhalen. Ook helpt het om op een lieve manier de woorden te zeggen, maar dat lijkt me logisch haha.