Kan de bril van onze dochter door een kraai/ekster zijn meegenomen?

De bril lag buiten en is onvindbaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
jc54
9 jaar geleden
Wastie zeker een beetje kippig ;-)
Ivana
9 jaar geleden
Heel goed mogelijk. Het gewicht van een bril (beetje glimmend?) gaat zeker zijn draagvermogen niet te boven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor, vooral spiegelende objecten trekt hun aandacht.

Antwoorden (2)

Kraaien en eksters zijn van nature heel nieuwsgierig. Als ze iets zien glinsteren (bv een bril) zullen ze zeker op onderzoek uit gaan wat het is. Maar er is nog nooit bij een ekster of kraai in het nest een juweel of bril gevonden. Immers, zo'n beest kan er niets mee in zijn nest, het zit niet lekker en het is niet eetbaar.

Iets waarschijnlijker is dat een raaf er mee vandoor is. Die dieren gebruiken allerlei voorwerpen als gereedschap om eten te bereiken. Een glinsterende bril zal zeker de aandacht van een raaf trekken.

Maar algemeen gezien is de kans klein dat een vogel (of ander dier) er mee van door is. Waarschijnlijker is dat er een andere reden is waarom die bril niet te vinden is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is dat mogelijk alleen de kans dat dit gebeurt klein. Alles wat glinsterd trekt de aandacht van een ekster. Zeker tijdens de nestbouw.
Maar of een verzekering dit slikt, is onwaarschijnlijk.
Heb je gegronde redenen, gezien?, dat een ekster die bril heeft meegenomen?