Hoe en wanneer weet je of een hond zwanger is ?

Mijn hond heeft sexuele gemeenschap met een andere hond gehad omdat we graag puppies willen maar hoe en wanneer kan je weten of je hond echt zwanger is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet een beetje laat om je je dat nu af te vragen en niet voor die tijd. Waarom willen jullie eigenlijk puppen???

Antwoorden (2)

Bij forse en zware honden is het niet gemakkelijk vast te stellen of de hond drachtig is. Er bestaat geen urine of bloedtest voor honden op dit gebied omdat de
hormoonspiegel van drachtige en niet drachtige honden vrijwel identiek is, dit in tegenstelling tot de mens. Het beste is om een eventuele dracht vast te stellen tussen de 28-32e dag na de dekking, door de buik van de teef door de dierenarts te laten onderzoeken. Daarna is het niet eerder weer mogelijk om dit vast te stellen dan op de 45e dag met behulp van een röntgenfoto. Met echoscopie is een zwangerschap op 3 weken voor het eerst te zien.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de eerste en tweede week van de dracht valt er niets waar te nemen,maar in de derde week zal de teef haar gedragspatroon wijzigen, zij heeft behoefte aan slaap en zal graag een warm liefst zonnig plekje opzoeken.In die week neemt de baarmoederwand de voeding van de embryo's en die wijziging in stofwisseling in het moederlichaam uit zich dikwijls in braken van gal en slijm. De eetlust verdwijnt bij sommige teven helemaal,de eerste zichtbare uitzetting van het lichaam begint achter de ribben,zo rond de vierde week.Dan zullen ook de tepels iets gaan opzetten en aan de basis roder worden.Vanaf de vijfde week groeien de embryo's snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal, maar al deze symptomen passen ook bij schijnzwangerschap. Een echo geeft uitsluitsel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en een stethoscoop ook.