Waarom doet mijn kat raar 's nachts?

Hallo, mijn kat van bijna een jaar doet sinds 2 dagen geleden heel erg raar, ik zou echt niet weten hoe dit komt.
Als we 's nachts naar bed gaan mag hij overal in het huis lopen, waar ze ook maar wil. Maar ze ligt dan echt heel erg hard te miauwen, en lang. Heel mijn gezin wordt er wakker van en iedereen is uiteindelijk chagrijnig. Ik kwam net thuis van mijn werk en het eerste wat mijn kat deed is constant 'prrr' ofja zo heel raar miauwen. en hij heeft van dat soort spastische trekjes of wat dan ook, dus iets wat ze normaal nooit doet!
Ze komt anders nooit buiten alleen maar in mijn klein tuintje verder niet, en we hebben een hele grote hond maar daar heeft het volgens mij niks mee te maken. Maar in ieder geval kan iemand mijn please helpen om mijn kat dat af te leren of zeggen wat ze heeft?
Groetjes Belle.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Dit klinkt alsof ze krols is.
Is het een poes of een kater en is hij/zij 'geholpen' ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wilde ik ook vragen inderdaad, of ze krols kan zijn (als het een ze is, tenminste). Zo niet: katten doen vaker raar in de nacht, of als de schemer invalt. Het zijn toch nachtdieren, ik heb er ook één die vooral tegen de avond vaak ineens een "gekkenkwartiertje" heeft, dan letterlijk door het hele huis raust en net doet alsof hij overal dingen ziet waar hij achteraan wil springen. Mijn andere kat kan ook enorm mauwen 's nachts, maar dat is dan gewoon omdat hij naar buiten wil en ik 's nachts wat minder geneigd ben om hem direct op z'n wenken te bedienen dan overdag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn kat doet dit allemaal ook s'nachts...hij is 10 jaar en geholpen....hij dit dit sinds een paar weken. Daarvoor deed hij dat niet en ging hij rustig slapen s'nachts.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bizar...mijn poes doet dit ook sinds 3 dagen. Ze zit steeds in de vensterbank en KRIJST het uit en blaast heel hard. En maar naar buiten kijken. De kater doet dat niet, die blijft lekker liggen waar hij ligt.
Mijn poes is 5 en is geholpen.

Antwoorden (3)

Het lijkt er op dat poes krols is. En dus aandacht van katers probeert te trekken... Afspraak maken bij de dierenarts en laten helpen. Helpt jullie weer aan nachtrust.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat extra informatie van een dierenarts: http://www.dierenarts-in-beeld.nl/preventie/kat/krolse-poezen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Dat dacht ik ook meteen! Plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Same here! Plus.
Je hebt het in je bericht over 'hij' en 'zij', dus wát is het, een poes of kater en is hij/zij gecastreerd? Een poes kan dus krols zijn of een kater die de hormonen door zijn lijf voelt gieren en er niks mee kan. Het is nú de tijd van krosle poezen, dat ook kan lijden tot vechtpartijen tussen katten onderling. Maak afspraak met dierenarts is mijn advies en laat je dier helpen, voor een poes sowieso beter ivm minder risico op melkklierkanker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kun je haar mee naar bed nemen/Bench aanschaffen. Het kan komen omdat ze last heeft van iets als ze loopt. Ik zou in ieder geval haar poten en pootkussentjes laten controleren.