Hebben honden last van knipperende lampjes?

Ik zag vanavond een vrouw 2 hondjes uitlaten die allebei een halsband met knipperende lampjes erop droegen. Het lijkt mij dat die hondjes dat niet leuk vinden als ze naar elkaar kijken. Klopt dit? Hoe ervaren honden dit? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Nee hoor,daar hebben ze geen last van,ze merken het geeneens dat er knipperlichten aan hun halsband zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet helemaal mee eens. Ze zien het wel degelijk, aangezien mijn hond het als speeltje ziet. Het licht ziet ze natuurlijk ook op de grond e.d.
Ze wil ermee spelen.... uitlaten lukt dan niet meer haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik schrijf toch niet dat ze het niet zien? Mijn hond had er ook eentje om als het nog donker was,maar hij had nergens last van dus ik denk dat het per hond verschillend zal zijn.
Ze zullen het vast wel van elkaar zien, maar hetzal ze niet intersseren.
Honden gaan veel meer op hun neus af dan op elkaars uiterlijk en gadgets dus dat geknipper is niet belangrijk.

Het opvallende uiterlijk zal misschien wat tegen hun jachtinstinkt in gaan, maar een hond waarvan de baas de moeite neemt dure knipperende lampjes om te doen zal zelden op jacht hoeven om aan eten te komen. Dus dat valt ook wel mee.

Maar zelfs al vinden ze het wél wat irritant, dan nog zou een hond, als hij daartoe in staat zou zijn, waarschijnlijk ook voor de lampjes kiezen.

Het zorgt er namelijk voor dat de hond opvalt in het verkeer !

En wat geknipper is ook voor een hond te verkiezen boven een gruwelijke dood onder een auto. Niet dan ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Mee eens!
Het enige wat mogelijk is: Bij een hond met epilepsie kan een aanval erdoor getriggerd worden. Het is niet waarschijnlijk dat een dergelijke hond het geknipper linkt aan een toeval.
Wanneer een hond gewend is aan het dragen van een halsband en de andere hond goed kent zal het geen probleem zijn. Wanneer ze het niet gewend zijn zullen ze de lampjeshalsband al gauw associëren met iets leuks. De halsband betekend immers dat er een uitje op het programma staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is helemaal afhankelijk van de mate van uitgebalanceerd zijn van de hond in kwestie.
Een hond die overal op af gaat uit nieuwsgierigheid zal het lampjesgedoe van de andere hond een uitdaging vinden.
Een hond die van alles schrikt, zal de eerste keren dat hij met een flikkerhalsband-op-afstand wordt geconfronteerd een zekere terughoudendheid betrachten. Pas als de kust veilig is in zijn beleving zal hij naderbij komen.
Op een donker achterpad, waar de honden zelf niet te onderscheiden zijn, gebeurde dit bij een bruine en een zwarte hond. Het was aardedonker. De bruine werd onrustig van die vreemde knipperlichtjes op afstand. Pas toen hij de geur van de (bekende) hond gewaar werd, was de terughoudendheid op slag over.
Van de eigen lichtjes wordt niets gemerkt, behalve het niet gewend zijn om een halsband om te krijgen.
Ivana
10 jaar geleden
Het lijkt me niet vervelend voor een hond. Anders zouden ze ander knipperend licht zoals autolichten of een kapot lampje ook vervelend moeten vinden. Verder heb ik er zelf ook een voor mijn hond en die heeft er zelf geen last van. Honden zien slechter dan mensen en mensen hebben er buiten mensen met epilepsie geen last van, dus voor honden lijkt het me ook niet irriterend.