Wanneer kan onze andere kat weer bij de mammapoes van kittens van 3 weken?

Onze poes heeft 5 kittens van inmiddels 3 weken oud. In de laatste fase van haar zwangerschap hebben wij onze andere poes uit logeren gedaan, zij bezorgde de zwangere dame namelik enige stress. Wat is nu wijsheid betreft het terughalen van de andere poes?
De dierenarts zei vorige week dat het een kwestie van proberen is. Daarbij gaf ze aan dat de mammapoes heel fel kan zijn en wellicht te fel voor de andere poes. Onze gedachte was dat het wellicht juist een goed idee was om de andere poes weer terug te halen wanneer de mams nog redelijk fel is. Zodat de andere weet dat ze van de kittens af moet blijven. Maar aan de andere kant is ze nu 4 weken weg en we willen haar ook geen vervelende thuiskomst geven. En zou de mammapoes erg veel last kunnen hebben van haar aanwezigheid? Evt. stress wat minder melk tot gevolg kan hebben? Wie heeft hier ervaring mee en kan hier iets over zeggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik zat net naar je andere vraag te kijken van vanmorgen die je gesloten hebt. FIJN dat je kittens terug zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker :). Dankje voor je reactie! Grote opluchting :)

Het beste antwoord

ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en de andere kat pas weer in huis halen als de kleintjes de deur uit zijn.
mocht je een of meerdere kittens willen houden, dan zou ik wachten tot ze een week of 12 zijn, en moeders niet meer zo beschermend is.
ik verwacht overigens geen problemen tussen de kat en de kittens.
Rieneke1