waarom is mijn hond vernielzuchtig??

Onze honden bijten alles stuk zelfs hun eigen bed, het is niet dat ze geen aandacht, beweging krijgen, elke dag gaan ze uren wandelen en zwemmen, waarom dan toch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
Vernielen ze terwijl u erbij bent? Of als ze alleen gelaten worden? Hebben ze genoeg kauwmateriaal?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en je met de honden op cursus geweest, door dat te doen kun je dit gedrag afleren en achterhalen wat de oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De honden zijn werkhonden, ze hebben bond van diensthond, zij werken dus genoeg en als ze niet werken dan gaan wij ruim 2 uur met ze wandelen..begrijp er niks van, overdag met mooi weer zijn ze buiten en in de avond lekker bij het gezin.
Z512099
10 jaar geleden
Hun eigen bed is niet van uw honden, maar van u. Als zij dat molesteren betekent het dat ze geen respect voor u hebben, zij zien u niet als hun leider. U moet uw honden thuis onder appel houden. Het is niet omdat het werkhonden zijn, dat ze zomaar hun gang mogen gaan.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Pfew, als de honden geen respect hebben voor de eigenaar is dat echt een probleem, zeker als het diensthonden zijn. Dat is zelfs gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ze zijn thuis heel erg sociaal, pas als ze aan het werk gaan gaan ze in werkmode, ze luisteren goed, in huis zijn ze heel relaxed en maken ze niks kapot..ik weet dat ze niet alleen voor ons respect hebben maar voor het hele gezin.. Misschien is het omdat ze samen buiten zijn? Met kinderen is het ook zo dat als ze samen zijn, ze van alles uitspoken..
Z512099
10 jaar geleden
Maar uw vraag begon met:Onze honden bijten alles stuk zelfs hun eigen bed !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ZE vernielen idd als wij er niet bij zijn..wij zijn ervaren beveiligers, met respect voor de dieren, wij trainen ze niet met harde hand maar met liefde, dit zijn niet onze 1e diensthonden, de vorige honden maakten nooit iets stuk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoelde buiten bijten ze alles stuk, sorry ik was onduidelijk
Z512099
10 jaar geleden
Ik herhaal dat de honden u niet respecteren, niet andersom. Als zij hun bedden kapot bijten (waar ze ook staan), bedden die van u zijn en die ze mogen gebruiken, dan zijn jullie geen Alpha, heeft niets met harde hand of gebrek aan liefde te maken.
En als jullie geen Alpha zijn, dan zijn uw werkhonden niet betrouwbaar.
Mijn advies is: een gespecialiseerde hondentrainer opzoeken en dit probleem aankaarten.

Het beste antwoord

Het is heel moeilijk op deze manier te achterhalen waar het precies aan ligt. Misschien hebben uw honden mentaal niet genoeg uitdaging en lichamelijk wel, of andersom. Ook is het mogelijk dat ze teveel prikkels krijgen en daardoor hun stress nog extra kwijt moeten.
Een idee is het gedrag te filmen als u niet thuis bent. Wanneer u met deze informatie naar een gedragstherapeut gaat kan deze u helpen het gedrag te verklaren en een behandelplan uitstippelen.