Waar moet je op letten bij een tweedehands aquarium?

Er is mij een aquarium aangeboden, een Juwel rio 125. Een mooie bak en geen verkeerde prijs. Echter heb ik hem alleen op een foto gezien (gevuld) en morgenavond kan ik hem in het echt zien. Waar moet ik op letten?

De bak is waarschijnlijk al 10 - 15 jaar oud. Is het dan sowieso nog verstandig om deze over te nemen? Wat is de levensverwachting van een (dit) aquarium?

Alle tips helpen!

Toegevoegd na 29 seconden:
Foto's zijn bijgevoegd

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou er op letten of er geen barst in het glas zit. Je kan het beste bellen en vragen of je langs mag komen, als het in de buurt is. En dan afdingen; zo'n 35% minder bieden en dan op 20..25% minder uitkomen dan de vraagprijs.

Uiteraard of ie niet lekt. Dat hangt af van de kitnaden, die kun je bestuderen als ie leeg is. Je kunt de kitnaden wel renoveren als het nodig is, maar dat is weer een werkje. Verder kun je kijken of het glas niet erg gekrast is. Die magneetjes waarmee je het glas ontdoet van algen daar komt soms een korreltje zand tussen en dan maakt ie krassen in het glas. Een paar krasjes storen overigens niet. Verder moet je letten op de houten onderkast, daar kan houtrot optreden door lekkend condenswater. Tenslotte moeten TL-lampen van aquaria ongeveer elk jaar vervangen worden. Vraag wanneer dat voor het laatst is gebeurd. En dan heb je natuurlijk de pomp. Dat is een heel verhaal, maar omdat niet duidelijk is of je die erbij koopt, sla ik die maar even over.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100