Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan de oorzaak zijn van kale plekken bij dwerggeitjes?

Hallo!

Mijn geitjes hebben nu de hele winter in de modder rond gelopen, en plots kregen allebei kale plekjes op hun achterpoten.
Is dit door de modder of moet ik de dierenarts raadplegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
771
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dacht ik ook al aan...
maar nergens korstjes te bespeuren...
gewoon een kale, roze plek van ongeveer 10 cm²
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het sowieso droog en schoonhouden. En er Sudocrème op smeren. Dat verzacht de huid. Gaat het niet over, dan de dierenarts bellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als er op of bij de kale plekjes ook korstjes zitten kan het "mok" zijn. Dat komt door vocht en vuil. Je ziet het vooral bij paarden en soms bij runderen maar geiten, of eigenlijk bij al het vee. Het is of wordt op den duur steeds erger en ook pijnlijk. Houd de poten droog en schoon. Je zou eventueel mokzalf kunnen smeren. Dat kun je bij de dierenarts, veearts of ruitersportzaak kopen. Welkoop etc zal het ook wel verkopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mocht dit niet helpen zal je de dierenarts moeten laten komen. Als het ernstig word kunnen ze kreupel worden en zelfs ernstig ziek.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding