is een oppashond slecht voor je eigen hond?

ik zit eraan te denken weer een oppashond in de zomervakantie is huis te nemen, maar ja mijn hond is ook al weer wat ouder, dan vorige keren (2 jaar geleden had ik meerdere honden meerder weken in huis.) ging het goed.
ze is bijna 10 jaar. is het dan nog verantwoordelijk om er zomaar een andere hond bij te doen?
alvast bedankt voor het meedenken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Natuurlijk! De leeftijd maakt niets uit!
Als je hond gezond en sociaal is dan maakt het niets uit!
Gewoon lekker op neutraal terrein(Waar ze beiden nog niet zijn geweest) kennis laten maken. Gaat dat goed? Dan spreek je dicht bij huis af en dan lopen jullie samen naar je huis toe. Hup, naar binnen, en genieten! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Ik heb het zelf ook gedaan, ik denk niet dat het slecht voor je eigen hond zal zijn. Misschien dat ze niet meer zo goed kunnen samen 'spelen' maar dan zou ik ze gewoon wat meer apart houden, vooral 's nachts natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kent zelf je eigen hond het beste om dit in te schatten. Als het voorheen altijd goed ging, waarom nu niet dan? Misschien kun je uitkijken naar een rustigere hond ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Voor je een logeerhond in huis haalt, moet je enige tijd te voren de honden laten kennismaken.
Dat kennismaken moet in je eigen huis gebeuren. Je kunt dan observeren of de honden samen overweg kunnen en of jouw hond daar niet van in de war raakt.
De ene hond is de andere niet. Een te wilde, onopgevoede hond kan een belasting zijn voor een oudere hond. Een rustige uitgebalanceerde hond kan een goede speelkameraad zijn en een aanvulling.
Als je meer met dit bijltje gehakt hebt kan je dat best, na een kort bezoekje van een of twee uur, inschatten.
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
lijkt me een strak plan,+
Ivana
12 jaar geleden
Bedankt Rieneke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af: Waarom ín je huis? Je eigen hond kan territoriaal worden! Lijkt mij beter om op onbekend terrein te ontmoeten en dan samen op te lopen tot je thuis bent.
Maar goed ^^
Ivana
12 jaar geleden
Als je langzaam twee dieren aan elkaar moet laten wennen of een nieuwe hond moet introduceren, dan doe je dat op jouw manier. Als je binnen enkele uren moet zien hoe de basiskarakters vaan beide honden matchen, is dit een snelle en effectieve manier. Het gaat er in eerste instantie om, of de logeerhond in een totaal nieuwe omgeving zich aan de oudere hond onderwerpt of op zijn minst zijn territorium respecteert.
er vanuitgaande dat het hier gaat om honden die geënt, gezond en vrij zijn van parasieten en andere ziekten kan het wat dat betreft geen kwaad.

is je hond sociaal naar anderen honden kan het ook geen kwaad. maar het ligt aan de oppas hond. is dit een jong springend druk ding dat blijft dollen en stuiteren en volledig vertrouwd op zijn puppybescherming (wat ik nu doe moet ik niet doen als ik groter ben) dan zou ik het beslist niet doen.

zoek een hond uit die ook rustig is, en jouw hond niet continu lastig valt. honden van 10 kunnen heel kwiek zijn, maar ze kunnen ook echte oudjes zijn.

zelf weet je vast wel wat voor oppashond er matched met je eigen hond, en probeer het ander een dagje uit om te kijken hoe het gaat samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebbie een stille minnaar Euc?????
Ik denk, dat een pup ook zou kunnen, als de hond van Denkerin dat aankan: ter beoordeling van haarzelf uiteraard. Mijn "ouwe knar" van destijds 9 leefde er van op ;-)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, dat heb jij geen narrige ouwe knar.
er zijn ook knarretjes die het wel even leuk vinden, maar daarna stil chagrijnig worden van zo'n stuiterende pup. de vraagsteller zal het snel genoeg zien aan de reactie van haar eigen hond neem ik aan als de 'vakantie combi' viervoeters bij elkaar zijn. maar wel ff uittesten als hond niet sul nummer 1 is.... zo lullig als mensen terug moeten komen van vakantie anders he (grapje, er zijn meer opties) :))