Waar moet je rekening mee houden als je een Savannah wil?

Ik vind de Savannah ontzettend gaaf en wil er een kopen, ik weet dat je er een aardig prijsje voor betaald, en dan je rekening moet houden met dat mensen het zien als "gevaarlijke" katten aangezien zij een wilde uitstraling hebben.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik wil niet de F1 maar een F7.
Van een Savannah fokker in Nederland heb ik gehoord dat je F1 met eendagskuikens en andere voederdieren en een ren of afgesloten hek. En het zijn katten die volgens de wet Wild zijn en dus niet los op straat mogen( zou ik met zon duure kat sowieso niet doen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.savannahkatnederland.nl/
Ivana
10 jaar geleden
Hoezo GAAF? Heb je al meer een kat gehad? Verdiep je eerst grondig in de behoeften van dit ras, anders is het je misschien te veel. Dat zou en voor jou en voor de kat dramatisch zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe een dieren opleiding en heb al heel veel katten gehad. Ik vind de Savannah gewoon een geweldige kat en wilde er meer over weten. Ik zou deze kat niet nu meteen kopen maar als ik wat ouder ben en mijn eigen huis en een groot lap grond waar ik uiteindelijk ook mijn bedrijf op ga zetten ( honden en kattenpension). Ja ik weet dat het dier veel energie heeft en veel beweging nodig heeft en dat je er mee kunt wandelen en spelen alsof het een hond is en ik ben zelf iemand die het leuk vind om lekker actief te zijn met dieren. Ik ga voor meer info veel rondkijken en na vragen. Als ik het nu bekijk koop ik ( als ik deze nog steeds wil) de Savannah pas over 5 of 10 jaar als deze dan nog verkocht mag worden. Met gaaf bedoelde ik dat ik het uiterlijk en de karakter van het dier geweldig vind.
Ivana
10 jaar geleden
Goede voorbereiding!! Petje af. ;)
milenaa
10 jaar geleden
Houd zo wie zo rekening met de prijs, ze zijn erg duur. Is even sparen.
Ik had er ook graag eentje gewild, maar om bovenstaande reden haak ik toch af. http://nl.wikipedia.org/wiki/Savannah_(kattenras)

Antwoorden (1)

Absoluut niet gevaarlijk. Ze zijn wel in sommige landen verboden, maar dat is omdat ze dan gezien worden als een wild dier.
Het enige waar je eigenlijk rekening mee moet houden is: Ruimte! Deze katten hebben zeker evenveel ruimte nodig als wanneer je een flinke hond zou aanschaffen!