hoe worden ik en mijn luipaardgekko's goeie vrienden?

ik heb 3 luipaardgekko's ze zijn tam en je kan ze vasthouden. maar weet iemand hoe ik goeie vrienden met ze kan worden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zodat je lekker kan plakken samen? ;-))

Het beste antwoord

Ik denk dat als je ze wat snoepjes of eten geeft dat ze je dan wat meer mogen (;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je bedoeld dat ze zich aan je gaan hechten dan heb je de verkeerde diersoort.

dus hoe?
niet... dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je :)
Je kunt geen vrienden worden met reptielen.
Dit soort beesten zijn om te verzorgen en naar te kijken en verder zo veel mogelijk met rust te laten!

Lees hier het hoofdstuk:

Hanteren en tam maken van luipaardgekko's

http://www.animalproject.com/luipaardgekko/luipaardgekko-als-huisdier

Kun je luipaardgekko’s tam maken? is een veelgehoorde vraag op beurzen en op fora. Eigenlijk is het maar net wat jij ziet onder een tam dier. Luipaardgekko’s zullen niet zo snel zomaar bijten, mits je normaal met ze omgaat. Toch zullen luipaardgekko’s (evenals alle andere reptielen) nooit echt tam worden. Het zijn veel meer nog wilde dieren en totaal niet te vergelijken het bijvoorbeeld een konijn of cavia.

Het is beter voor de dieren als ze enkel worden gehanteerd wanneer dat echt noodzakelijk is. Bijvoorbeeld om het dier van een slechte vervelling te ontdoen, of wanneer het medicijnen moet krijgen. Buiten dat moeten de dieren zo min mogelijk gehanteerd worden. Ga in elk geval niet met de dieren rondleuren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens.
Echter zijn er wel reptielen waarmee je 'vriendjes' kan worden.
Sommige dieren vinden aandacht namelijk fijn. Willen aangeraakt worden en komen naar je toe om geaaid te worden. Hierbij denk ik aan groene/zwarte leguanen, verschillende varanen, agamen..... +je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sommigen vinden aandacht prettig (mijn groene leguaan was hier niet zo heel dol op, maar dat terzijde) maar dat wil niet zeggen dat het vriendschap is. (dier vind het prettig om aandacht te krijgen, en verzorger, of iemand anders is 'een' persoon die dat geeft) een agaam die je bv neerzet voor een rij mensen, en zijn verzorger eruit weet te pikken om aandacht te halen is een ander verhaal.
doet deze dat 2 keer of vaker, (toeval uitsluiten) kan je zeggen dat er sprake is van een band of een vorm vriendschap is. zo niet, dan ben je voor het dier m.i. gewoon #een# persoon die het dier in zijn behoeften tegemoet komt en als persoon het meest voor de hand liggend.