hoe laat ik 2 black mollies (dat zijn vissen) paren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
bamibal
10 jaar geleden
Zorg voor een romantische sfeer. Zet een kaarsje naast je aquarium en zet een cd van Barry White op.
Amadea
10 jaar geleden
Mollies: doet mij denken dat het twee meisjes zijn. Dan kan je lang wachten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De black molly is een vis, die zoals gezegd, zich gemakkelijk voortplant. Uiteraard is het belang om een of meerdere vrouwelijke exemplaren en een mannelijk exemplaar te hebben. Wil je een bepaalde variëteit kweken, dan mag je natuurlijk alleen exemplaren hiervan hebben. Als het vrouwtje zwanger raakt, dan zal je zien dat ze een dikke buik krijgt.

Na ongeveer drie tot vier weken komen de jongen tevoorschijn. Zorg dat er voldoende beplanting in het aquarium is, zodat de jongen zich kunnen verstoppen. Anders worden ze opgegeten door hun medebewoners. Deze jongen zelf, kunnen zich na ongeveer zes maanden ook al weer voortplanten. Toegevoegd na 2 minuten:
De black molly behoort tot de aquariumvissen die het gemakkelijkst voor nageslacht zorgen. Het is een levendbarende vis, hetgeen wil zeggen dat de jongen direct op de wereld worden gezet. De meeste vissen zetten eitjes af. De black molly doet het dus anders. Bronnen:
- http://aquaria.plazilla.com/aquariumvissen-de-black-molly-verzorging-voeding-en-kweek

Het beste antwoord

Black Molly's houden vooral van warm water 27 tot 30 °C ! Toevoeging van zeezout bevordert hun gezondheid.De black molly is een vis die makkelijk kweekt. We hoeven er niet veel voor te doen, maar het is wel belangrijk om bijvoorbeeld te weten dat de moeder niet apart in een bakje gezet mag worden met een legrooster om te voorkomen dat ze haar jongen opeet. Hier kan de molly echt niet tegen, ze kan hiervan compleet gestresst raken, wat weer kan leiden tot een vroeggeboorte.
Black-Molly's eten graag alg, geef ze ook vers de vase (muggenlarven), Tubifex, Artemia, Watervlooien, door al dat lekkere eten zullen ze er echt zin in krijgen...
Succes.
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
u weet veel over deeze vissen
Knap : D

Andere antwoorden (2)

Door zo veel mogelijk de natuurlijke omstandigheden na te bootsen.
Dus voor deze vissen een optimale waterkwaliteit , temperatuur en ruim voldoende planten.
Black mollies zijn niet zo moeilijk om mee te kweken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maak hun natuurlijke omgeving na