Zal mijn kat kleiner blijven als de rest van de katten van haar leeftijd?

Mijn poes Janji die heeft één moeilijkeevensstart gehad in één moeilijke situatie (gezin).Nu heb ik haar en ze lijkt het goed te doen (op hardnekkige vlooien na)! Vorige week zelfs gechipt zoals verplicht is volgens de wet.Ze is van 17 juli 2012.Maar ik vind de klein van stuk maar haar karakter geeft doorzettingsvermogen aan! ;-)

Toegevoegd na 5 minuten:
Ze is erg speels en voor haar 2 maanden oudere huisgenoot (zwarte poes) niét bang...

Toegevoegd na 6 minuten:
Eevensstart moet levensstart zijn... (bloos bloos)..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

Elke kat heeft een andere bouw, de kans is er dat ze wat kleiner blijft. Maar dar is verder niet erg, als ze maar geen tekorten heeft en het goed blijft doen. Als ze het goed blijft doen heb je een super(wat kleiner) katten vriendinnetje erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn dat ze nu een goed huisje heeft. Het is goed mogelijk dat ze kleiner blijft maar dat kan te maken hebben met verschillende oorzaken bijvoorbeeld of ze van een ras is of niet, genetisch en of ze de laatste van het nest was (schijnt dat de laatst geborene de kleinste blijft al kan ik nergens vinden waar dat bevestigd wordt trouwens). En hoe klein ze ook is (of blijft), ze is vast heel groots van geest :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een nestje katten hebt, is het zeker niet altijd zo dat ze allemaal precies even groot zijn.
en in de natuur is het nu eenmaal zo dat de sterkste het meeste bij de moeder drinken of eten krijgen.
als ze echt zwak was, zou ze buiten niet overleefd hebben.
maar, je moet maar zo denken, als je naar mensen kijkt, zijn er zeker ook verschillen te zien, door genen en voeding en vergis je niet, een klein lichaam zegt verder niets.
denk aan napoleon :) heel klein mannetje, maar wat dacht 'ie groot!
als je ook kijkt naar groei, dat is bij mensen -mannen- zeer verschillend van 1.60mtr naar dik over de 2.00mtr, nou dat is nou relatief het verschil met een grote en een kleine kat.
zelf heb ik nu nog 1 kat, een kleine zwart wit bijna 10 jaar oude kater, een fel ding, maar wel voorzichtig en erg leuk ook om eens een kleine kat te hebben!

ja, ze zal wel klein van stuk blijven, maar houdt goed in de gaten dat ze vooruit gaat op de voeding en niet stil blijft staan, of afvalt! daar moet je echt op letten.
en als je denkt dat ze bijvoorbeeld niet genoeg eet, of niet genoeg aankomt, ga dan voor advies naar de dierenarts, kittens zijn zeer kwetsbaar en kunnen niet lang zonder voeding en vocht, dus let op. (houd er ook oog op dat de 2.maanden oudere zwarte poes niet de kans krijgt om haar eten af te pakken..., dus blijft bij het eten zodat je weet wie wat eet.)

sterkte met deze pittige dame! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een moeilijke start kan wel invloed hebben. Dat ze kleiner blijft. Maar óók dat ze juist dik worden, later.
Vrouwtjes blijven (meestal) kleiner dan mannetjes.

Je zegt ook, dat je kat hardnekkig last heeft van vlooien.
Er is een spuitbusje van Frontline. Wit met blauw. Het is ook al geschikt voor kittens. Het is wel vrij duur, maar het is echt een héél goed middel tegen vlooien.
Wel even oppassen, als je het opspuit (je moet 1keer spuiten per 500 gram geloof ik) want veel katten raken er erg overstuur van. Van het geluid.

Fijn dat jouw kat een goed huisje heeft!
veel plezier ermee. :)