Leren meubilair beschermen tegen kattennagels?

Hoi

We hebben thuis twee leren krukken, maar die zijn door onze katten helemaal beschadigd omdat ze erop springen. We hebben nog twee nieuwe in verpakking maar we zouden het jammer vinden als deze ook worden beschadigd. Ik heb gehoord dat je er twee weken alluminiumfolie over moet doen, en dat ze het dan wel afleren, klopt dit? Of heeft iemand een andere tip?

Een kennis van mij knipt de scherpe randjes van de nagels van zijn kat af met een nagelknipper, maar dat lijkt me precies niet zo'n goed idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Aluminiumfolie wordt vaak aangeraden, maar de praktijk leert dat de meeste katten hier maling aan hebben. een stukje van de nagels afknippen kan op zich niet zoveel kwaad bij binnenkatten, maar katten die vrij buiten komen hebben hun nagels hard nodig: in dat geval dus zeker niet knippen.
Het handigste lijkt het me beschermhoesjes voor je krukken te maken of te kopen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt, helaas niet veel aan te doen dus. Mijn katten mogen buiten. Hoesjes vind ik zelf niet zo mooI.