mijn guppy zijn zwarte vlek is oranje met zwarte vlekjes wat zou dit kunnen zijn?

Toegevoegd na 10 uur:
Het is het vlekje op de buik het is het zwangerschap vlekje

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K
Z512099
10 jaar geleden
Het zou een Sunsetguppy kunnen zijn, die hebben eerst een oranje-gele drachtigheidsvlek, als ze bevrucht worden kleurt die steeds donkerder op een onregelmatige, vlekkerige manier.
Dat is wat u ziet, een drachtigheidsvlek in ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Succes jongen op komst.
Z512099
10 jaar geleden
Eigenlijk is de Guppy eierlevendbarend, want de jongen komen vaak pas uit het ei als ze het water raken.
Door de buikwand heen zijn de eitjes, later de oogjes (zwarte puntjes) van de jongen te zien.
Die jongen in wording zitten niet stil, die draaien en die keren, vandaar dat de drachtigheidsvlek steeds verandert van uitzicht.
Observeer het vrouwtje, zorg dat ze voldoende rust krijgt.

Antwoorden (3)

Mannetje of vrouwtje, vlek waar?

Een zwarte vlek op hun achterlijf kan bij vrouwtjes wijzen op een zwangerschap.

Maar heel waarschijnlijk is het het kleurpatroon dat zich verder ontwikkeld. Daar nemen de vissen hun tijd voor.

Niets om je zorgen over te maken.

Toegevoegd na 18 uur:
Is dus de zwangerschap.

Wat het kleurpatroon betreft: ik had eens een mannetjesgup die op een leeftijd van 6 maanden volledig wit was. Op een leeftijd van 18 maanden was hij volledig rood geworden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is een vrouwtje
Vissen verkleuren, dat hoeft (denk ik) niet alleen als ze jong zijn. Wij hebben zelf in de vijver heel veel vissen, en ong. 10 is gekleurd. Wij hadden een hele mooie zwarte vis, met een hele mooie grote sierlijke staart. Al ong 3 jaar, maar nu begint hij oranje te worden. Dus ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou een Sunsetguppy kunnen zijn, die hebben eerst een oranje-gele drachtigheidsvlek, als ze bevrucht worden kleurt die steeds donkerder op een onregelmatige, vlekkerige manier.
Dat is wat u ziet, een drachtigheidsvlek in ontwikkeling.

Toegevoegd na 11 minuten:
Sunset Guppy

Toegevoegd na 2 dagen:
Eigenlijk is de Guppy eierlevendbarend, want de jongen komen vaak pas uit het ei als ze het water raken.
Door de buikwand heen zijn de eitjes, later de oogjes (zwarte puntjes) van de jongen te zien.
Die jongen in wording zitten niet stil, die draaien en die keren, vandaar dat de drachtigheidsvlek steeds verandert van uitzicht.
Observeer het vrouwtje, zorg dat ze voldoende rust krijgt.
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst was het zwart en dan is dat oranje met zwart geworden zoals op de foto en toen ik deze morgen ging kijken was de ene kant helemaal zwart en de andere kant zwart met nog een beetje oranje.