hoe groot is de kans dat een witte chinese mannetjes hamster onvruchbaar is?

ik heb 2 witte Chinese dwerghamsters een mannetje en een vrouwtje nu las ik dat het mannetje onvruchtbaar is maar hoe groot is de kans/?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Zeer weinig kans dat het mannetje onvruchtbaar is, want, zie toevoeging:

Wit 2

In het boekje De Dwerghamster als gezelschapsdier van Rob Dekker en drs. Fred Petrij staat een ander witte mutatie beschreven. In 1971 zou in de universiteit van Zürich in Zwitserland een witte Chinese dwerghamster zijn ontstaan welke dominant vererfde. De mannetjes waren allemaal onvruchtbaar.

Blijkbaar is deze mutatie niet vrijgegeven. Er bestaan naar mijn weten onder de hobby fokkers geen witte Chinese dwerghamsters die van deze lijn afkomstig zijn.
Plaatje bij antwoord
Z512099