Ik krijg dit wknd een kat te logeren, zelf heb ik een poes van 8 mnd (niet krols) Beide niet geholpen. Wat kan ik doen om evt ongelukjes te voorkomen?

Ah.. ik had niet gezien dat hier nog meer ruimte was, dus excuus voor de afkortingen. OT: voor zover ik merk is poekie nog niet krols, ook niet geweest. Afgezien van of ze het wel of niet met elkaar kunnen vinden, zal ik ze ook apart moeten houden? Ik ben er het hele weekend bij, dat scheelt. Graag tips :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik weet niet of je wil fokken met de poes? Anders is het ivm haar gezondheid het beste haar voor de eerste krolsheid te laten castreren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze wordt eind deze maand gesteriliseerd :)
Rieneke1
10 jaar geleden
Mooi, dat is niks te vroeg :)

Het beste antwoord

Je merkt het niet altijd als een poes krols is: dit heet stil krols zijn.
Ik zou dus de gok niet wagen.
Sowieso zou ik de katten voor die paar dagen apart houden om stresstoestanden en mogelijk probleemgedrag te voorkomen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok bedankt! ik kijk heel even aan hoe het gaat, maar ga er dus nu vanuit dat ze gescheiden moeten. Dat is opzich ook geen probleem, alleen moet ik dan mijn aandacht goed verdelen

Andere antwoorden (3)

Veel kans dat ze vijandig tegenover mekaar staan(teriotium en zo),zo toch niet dan zul je ze best gescheiden houden.
fremar
10 jaar geleden
Tenzij jij de kat een condoom om kunt doen, zou ik ze apart houden. Je slaapt immers ook en dan hebben ze de vrije hand. Daarnaast denk ik ook dat ze eerder vijandig zullen zijn in verband met territorium.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou je aanraden om ze apart te houden. Het beestje wat op bezoek komt zal zich niet op zijn gemak voelen daar katten zich erg hechten aan hun omgeving. Hiermee hoef je je ook gelijk niet meer druk te maken dat ze kittens maken :)