Is het goed om elke keer de eetbak van je konijn te verplaatsen?

Mijn konijntje is nog jong (12 weken) hij gaat nooit naar zijn eetbakje toe dus dan moeten we het bakje naar hem brengen,anders eet hij niet. Maar moeten we het bakje wel naar hem brengen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je konijntje niet zelf uit zijn eetbak eet, kan je altijd eens proberen hem een stukje wortel te geven. Geen volledige wortel snij de wortel open en dan nog eens in twee. Als hij erin bijt bij het aanbieden kan je proberen hem met de wortel beetje bij beetje naar zijn eetbakje te lokken. Als dit trucje werkt kan je ook eens proberen een stukje wortel in zijn eetbakje te leggen, dan gaat hij er misschien zelf naartoe.
(moet niet per se met een wortel je kan ook andere groenten gebruiken bv. komkommer, best wel nog geen sla aangezien het een jong konijntje is)

Het beste antwoord

Ik zal het voerbakje laten staan. Omdat als hij honger krijgt gaat hij echt wel wat eten en anders raakt hij in de war
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk voelt het konijntje zich in zo'n klein hokje niet op z'n gemak. Konijntjes willen rennen over het gras, holen graven, konijnen dingen doen zoals konijnen dat kunnen. Andere konijntjes maken. zet het bakje maar bij hem dan krijgt hij toch nog aandacht en laat het daar dan staan. Dan weet hij in elk geval waar hij kan eten als hij toch nog heeft bewogen.