wij zouden graag in onze nieuwe voliere parkieten zetten maar weten niet goed welke samen kunnen ook tijdens het broeden wie heeft hier ervaring mee?

het zou gaan om valkparkieten,grasparkieten,bourkes,catharina,kakarikies

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ben geen specialist ter zake, maar de meeste parkietachtigen zijn vrij goed samen te houden. Alleen de valkparkiet is een wat gevoeligere vogel in deze lijst.

Zolang je een voldoende grote volière plaatst met een overmaat aan broedmogelijkheden (dus meer voorzien dan je koppeltjes hebt) en voldoende zitplaats waar de verschillende soorten indien gewenst zich van elkaar kunnen afzonderen, zal je wellicht weinig problemen ondervinden.

Moeilijker wordt het als je er zangvogels of papegaai-achtigen van een ander formaat wilt bijzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Valkparkieten kunnen absoluut niet samen met Grasparkieten, die grasparkieten maken ze het leven zuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt evt contact opnemen met H. Zuidam van de firma Vijverander in Everdingen. Die heeft zelf behoorlijk ruime ervaring met volieres en diverse vogelsoorten en wil je evt wel van advies zijn (www.Vijverander.nl)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen bij een ruime of super grote buitenvlucht kunnen parkietachtigen bij elkaar in.
Omdat ze de ruimte hebben om weg te vliegen .

Wil je dat ze broeden kun je het beste koppeltjes of stelletjes vormen .
en die zet je dan apart dus met zn 2 tjes in een binnen kooi .

Als de klik er is dan zitten ze bijelkaar op de stok enzo.
dan kun je er een nestkastje inhangen .

veel succes en plezier ermee.
tis een mooie hobby .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel verschillend, maar bij ons thuis zitten de valk- en grasparkieten toch ook echt bij elkaar. Het is dan wel een grote voliere maar ik zie hiervandaan dat ze gewoon naast elkaar staan. Ik denk dat je het zeker wel zou kunnen proberen! Suc6!