Volgens mij heeft mijn kat wormen, er komen steeds witte slierten uit haar achterste. Klopt dit?

Sorrie! Een beetje een vieze vraag, maar het is wel belangrijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zei de dierenarts?

Het beste antwoord

Ga of bel de dieren arts op dan weet je het zeker

Lees de onderstaande link meer over wormen

Een spoelworm bij een kat is ongeveer 5 tot 10 cm lang.
Het ziet er uit als spaghetti. Kittens zijn heel vaak besmet met spoelworm en bij volwassen katten is het meestal niet eens te merken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Meestal zul je niets merken aan de kat, tenzij de besmetting ernstig is.
Bij een ernstige besmetting kunnen kittens zelfs direkt na de geboorte sterven.
Als kittens in de eerste week erg hoesten, is besmetting bijna zeker.
Vanaf de 2e tot 3e week kun je de wormen zien in de uitwerpselen.
Bij zeer ernstige besmetting is het mogelijk dat de wormen worden uitgebraakt.
Er is een verminderde weerstand tegen ziektes en soms heeft de kat diarree of juist verstopping.
Dikwijls is er ook sprake van bloedarmoede.
Let ook goed op opgezette buik en een doffe vacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb contact opgenomen met de dierenarts en ik moet alleen een ontwormkuurtje halen. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Ja, dat klinkt als wormen. En als het geen wormen zijn, dan zul je toch actie moeten ondernemen, want "normaal" is het niet. Ik weet niet hoe dat bij dieren in zijn werk gaat, of je "pillen" voor wormen zonder recept kunt verkrijgen of dat je eerst een dierenarts moet consulteren. Ik weet ook niet of het andere pillen zijn dan die voor mensen. Bij mensen zijn pillen tegen wormen vrij verkrijgbaar. Het lijkt me sowieso het beste om eerst een dierenarts te consulteren, hij/zij zal je het beste een antwoord hier op kunnen geven. Bel vandaag nog een dierenarts en help je beessie (van de beessies af).

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is het ook het beste voor je eigen gezondheid en die van anderen om je kat zo snel mogelijk te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
bij de dierenarts kan je pipetjes halen om in de nek te druppelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel dat er ook pilletjes voor dieren zijn tegen wormen. Maar druppeltjes zou nog beter zijn, aangezien ik weet dat je bij sommige dieren er een dagtaak aan hebt om zo'n pil binnen te zien krijgen.
Tenzij je weet dat je kat heel veel witte slierten van het een of ander heeft gegeten, als de sodemieter naar de dierenarts ermee natuurlijk.
Wormen zijn niet meteen heel dodelijk, maar wel degelijk schadelijk, en het beestje heeft er last van. Bovendienis hij ook besmettelijk voor mensen en met name kinderen.
Met een eenvoudig wormenkuurtje (vaak 1 of 2 pilletjes) is je kat er zo weer van af. Als je ze er echt al uit ziet komen, is de besmetting heel erg en duurt hij al heel lang.

Vermoedelijk zijn het spoelwormen ; die zijn erg algemeen, en goed te herkennen ALS je ze al te zien krijgt ; inderdaad een soort spaghetti van 15-20 cm lang.