Kunnen sprinkhanen en krekels zich binnenshuis goed voortplanten?

het schijnt voor binnenkatten enorm leuk te zijn als je een bakje sprinkhanen of krekels opent.
nou kan ik me voorstellen dat dit dikke pret oplevert, en dat ze hun jachtinstinct goed kunnen uitleven.
toch ben ik wat huiverig.
zou ik geen kans lopen op een plaag op den duur?
of overleven ze toch niet binnen?

Rieneke1
13 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Ik heb zelf een aantal reptielen die krekels en sprinkhanen te eten krijgen.
2 varianten:
De kat heeft eens een doosje sprinkhanen openemaakt en ze was dolgelukkig.
Na een week geen sprinkhaan meer gezien(redelijke hoeveelheid planten en aantal drinkenbakken ivm huisdieren)

Variant 2:
Krekels in m'n teraria voortplanten zich omdat ik er eens teveel in gedaan heb. Ik zie meerdere malen ini ini inininie krekels uit het traria lopen door de ventilatie gaatjes. Ook heb ik nog nooit krekels in huis gevonden...

Ik zeg kan geen kwaad, maar doe er maar 2-3 tegelijk. Geen bakje waar er 7inzitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat ze binnen niet gevoeg vocht kunnen vinden. Buiten hebben ze elke ochtend dauw.

Toegevoegd na 11 minuten:
Wel een beetje een luguber plan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ik heb her en der water staan voor de katten, plus heel veel planten die ik vochtig houd.
toch bedankt voor het meedenken,+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je wel *heel* veel planten nodig, hoor. :-) Een krekel springt willekeurig rond. In de natuur is hij continu tussen de planten (ook onkruid telt mee). Binnen zal hij heel veel moeten springen voordat hij hij weer een plant tegenkomt, zelf al heb je er 50 staan. En uit een bakje zullen ze het niet drinken. :-)
de sprinkhanen zullen binnen verhongeren, maar de krekels kunnen een plaag worden en dan het geluid wat ze vooral in de nacht kunnen maken, dus NIET doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de eitjes van een sprinkhaan/krekel worden afhankelijk van de soort IN o boven de grond gelegd.

zou jij in elke bloempot grind leggen,en regelmatig je hele huis stofzuigen zodat je de 'bovengrondse' eipakketjes verwijderd krijg je geen plaag.

toch zou ik het er niet op wagen. ze kunnen erg lang in leven blijven, en van het geluid word je na een paar dagen ook niet meer blij.

voor katten zijn er laserlampjes. dat is ook dikke pret zodat ze zich uit kunnen leven. (niet in de ogen schijnen natuurlijk) en je zit niet met ongedierte in je huis. :)