Kun je vliegenspray voor mensen ook op paarden gebruiken?

Hallo,
Ik rij op een manege en mijn paard heeft in de zomer altijd heel veel last van vliegen. Ik vond thuis nog een flesje vliegenspray die wij altijd gebruiken als we op vakantie gaan of als er erg veel muggen zijn. Maar nu was mijn vraag dus: Kun je vliegenspray die voor mensen bedoeld zijn ook op paarden gebruiken? Want dit scheelt behoorlijk qua prijs omdat je hieraan in een paardenwinkel al gauw 12 13 euro aan kwijt bent.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je met vliegenspray voor mensen? Bedoel je insecticide die je in de lucht spuit? Of iets wat je moet smeren of spuiten op de huis zoals DEET? (DEET is tegen muggen overigens)

Het beste antwoord

Ik zou het niet doen. Ten eerste omdat het voor jezelf eigenlijk al niet goed is, en ten tweede omdat je voor een paard toch echt wat sterkers nodig hebt.
Je zou bij iets als de boerenbond ook een bus vliegenspray voor vee kunnen halen, die hebben wij ook altijd voor onze paarden. Dat werkt net zo goed.

Als het niet je eigen paard is, is het trouwens de verantwoordelijkheid van de manege om te zorgen dat het paard geen hinder van de vliegen ondervind. Meld het gewoon eens bij de eigenaar als het beestje er veel last van heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, die voor een mens is veel te licht voor paarden heb je speciale paarden spray nodig.
Ik heb zelf ook een paard en gebruik die van endure.
Die werkt prima!
Is het je eigen paard?
De manege heeft liever geen vliegenspray
Suc6!
Hieronder een foto van endure

Toegevoegd na 1 minuut:
De foto wordt meschien niet geladen

Toegevoegd na 2 minuten:
De spray van endure is ook zweet bestendig en nee,
Je kan paarden spray niet voor mensen gebruiken